Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gunga

Skrivet av Sus + Julius + bf 17/1
Hej! Min tvåårige son fick en gunga i helgen. För att göra en lång historia kort, så tippade han över och föll framåt - en fruktansvärt otäck syn och upplevelse! Gungan fick åka tillbaka till affären!

Någon som kan tipsa om en superstabil gunga???
Svar på tråden: Gunga

Usch!

Skrivet av  Maja
Vad var det för gunga? Var hade ni köpt den? Monterade ni dit repen själva, och var de korrekt monterade? (Vill inte låta anklagande, men jag blir ju så orolig!) Tänkte främst på om repen gick ihop vid rätt höjd över gungan, om du förstår hur jag menar, om triangeln som brukar bildas över gungans "armstöd" hade rätt höjd. Eller det kanske inte ens fanns såna instruktioner?

Hoppas det gick bra för er son iaf!
 

Uscha

Skrivet av  Skrållan
hade ni kommit ihåg att knyta en knut en bit upp från där handtagen fäster? Babygungan vi köpte i fjol till lillan skulle enligt instruktionen göras så på. Maken och svärfar som satte ihop gungställningen läste inte tillräckligt bra och glömde detta. Givetvis dröjde det inte länge föränn dottern hamnade på backen.

Det var en babygunga i plast från Barnens hus.
Sen den monterades enligt alla regler så har ingen olycka hänt och jag har en dotter som skall gunga HÖGT och SNABBT. MYYYYCKEEEE fart skall det vara.

Nu var det kortlivat med den gungan. Hon fyllde 3 i aug i år och vi tog bort den gungan två veckor efter ställningen var uppe igen i sommras. Det var bara vanlig hederlig platt gunga som gällde.
 

Märke

Skrivet av  Sus + Julius och bf 17/1
Gungan heter Simba 3 in 1, av märket World of Toys (köpt på ToysRUs).
Tja, alltså, vi monterade den som det stod på förpackningen, men efter olyckan monterade vi ner den snabbt som ögat och så här i efterhand ångrar jag att vi inte kollade en EXTRA gång att monteringen var korrekt! Dumt. Det känns därför inte som jag har tillräckligt på föttera för att göra en regelrätt anmälan eller så...
Tog upp saken i "min" ankomstgrupp och där berättade en att en kompis\' son tippat och brutit benet i samma gunga.
 

Artiklar från Familjeliv