Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bältesstol

Skrivet av Pank men rädd om min dotter
Hej!
Vi tänkte vända vår dotter 4,5 år som hittills suttit i en Britax Twoway. Trodde att vi skulle kunna använda den framåtvänd, men vad jag förstår är det bättre med en speciell bältesstol. Vilken sort har ni? Är ni nöjda? Och går det lika bra med kudde (måste man då köpa till nån hållare för bältet, jag har nåt slags extrabälte till Twowayen kan man använda det på nåt sätt?) om man bara ska åka kort och dottern ej ska sova? Många frågor, jag blir glad för ALLA svar, skriver även samma fråga på Konsumentsnack.
Svar på tråden: Bältesstol

Kudde räcker om

Skrivet av  Sofia*
det är nackstöd i bilen. Är det inte det måste hon ha en kudde med rygg. Det finns kuddar med bältessträckare, på en med ryggstöd finns det inbyggt. Min dotter provade att sitta på kudde men jag tyckte inte att ho satt så bra på den så vi köpte en med rygg på och den siter hon betydligt bättre i.
 

Går bra med

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
en "kudde" bara det finns något att sätta fast bältesspännaren i baktill (det är säkert extrabältet du har;en rem med röd plastpryl).Bältesspännaren är till för att hålla ner bilbältet så det ligger mot barnets axel och inte mot halsen som det kan göra om barnet är kort.Vi har Gracos bälteskudde,kostade ca 300 inkl bältesspännare (ingår).
 

Men vad...

Skrivet av  Pank men....
ska man sätta fast bältesspännaren i? Då måste det ju finnas någon slags rygg till kudden? Eller kan man sätta fast den i sätet? Jag fattar inget...
Tack för svaren förresten, jättesnällt!
 

På våran

Skrivet av  EmmaS
Så finns det som en stång på baksidan av stolen som man kan sätta bältesspännaren i.
 

Ja,precis,

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
bältesspännaren är bara en rem med plasthake på.På britax och gracos kuddar finns en liten stång (som Emma säger) att fästa remmen i.
 

OK, tack så mycket för svaren!! IMT

Skrivet av  Pank, men...
.
 

Artiklar från Familjeliv