Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om taxi

Skrivet av Mathilda
Hej

Vi bor i Stockholm och ska åka ut till Arlanda i eftermiddag med taxi. Då visar det sig att de inte har några barnstolar utan de tycker att vi ska spänna fast vår 2-åring på en bilkudde och bälta honom som vanligt. Jag tycker inte att det känns särskilt kul. Är jag hönsig? Hur skulle ni ha gjort?

Någon som känner till något taxiföretag i Stockholm som har barnstolar?
Svar på tråden: Fråga om taxi

På NTFs

Skrivet av  Jennie
hemsida finns en del information. Bla så kan man där söka efter taxifirmor som har bakåtvända bilbarnstolar.
Se, http://www.ntf.se/Tidning/default.asp?RecID=20609

/ Jennie
 

Jag skulle aldrig...

Skrivet av  Moa
...förlåta mig själv om det skulle hända mitt barn nå´t, för att jag gav vika på mina principer. Min 3½-åring sitter forfarande bakåtvänd i barnstol, även om det börjar bli trångt för benen. De sitter ju säkrast så. Så jag skulle inte ha åkt med den taxin. Hur gjorde ni?
 

Konstigt...

Skrivet av  Maa
vi har alltid fått bakåtvänd bilstol när vi bett om det (men man måste säga det uttryckligen i tfn när man beställer)
 

Tack Jennie, Moa och Maa för svar

Skrivet av  Mathilda
Det visade sig att det beror på vilket taxibolag man anlitar. Alla erbjuder inte bilbarnstol utan vissa har enbart en kudde.

Det löste sig för oss. Vi fick till slut tag i en bil med bakåtvänd bilbarnstol genom Taxi Stockholm.

Man skulle ju, som sagt, aldrig förlåta sig själv om något hände.
 

Artiklar från Familjeliv