Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad har ni för försäkringar på era barn???

Skrivet av Vilse i försäkrings djungeln!!!
Vad har ni för försäkringar på era barn??? (2004-12-15 09:19:41) + -

Jag har trygg hansas sjuk och olycksfallsförsäkring för barn och ungdommar.
Betalar 1015kr per år.
Vad har ni för försäkringar och hur ska man veta vilken som är bäst eller är alla likadana fast i olika bolag????
Man vill ju inte stå där när olyckan e framme.....


Svar på tråden: vad har ni för försäkringar på era barn???

Folksam och Ace

Skrivet av  EllaNora
vet inte vad jag betalar, det dras på autogiro.
 

Länsförsäkringar

Skrivet av  Kristin
har vi valt till barnen. Jag vet inte vilken försäkring som är bäst, men vi har valt utifrån att de har bra villkor och att vi är försäkrade där sedan tidigare. Däremot har vi nyligen bytt försäkringen på bilen till ett annat bolag för att vi fick ett bra erbjudande där.
 

Folksam imt

Skrivet av  Vickan m EJ
 

Trygg Hansa imt

Skrivet av  Lottentotten
.
 

Trygg Hansa

Skrivet av  Bitte
Vi har Trygg Hansa till våra tre barn, sammanlagt betalar vi 4440 Kr per år. Vi har haft det hela tiden som vi haft barn, det hette ju Holmia tidigare. Vi har haft försäkringsmäklare vid jämna mellanrum och enligt dom är den vi har den bästa och vi har bara haft bra erfarenhet av dom.
 

Trygg Hansa

Skrivet av  Tweedy
Jag tog en försäkring när jag var gravid på Trygg Hansa (gamla Holmia)
Sen efter födslen kom det hit en försäkringsman (oberoende) och visade lite papper hur det såg ut mellan de olika bolagen.

Då jag ansåg att Trygg Hansa hade det bästa skyddet så fick den löpa på. Summan är på 1527:-/år

Det ringde även en kvinna hit till mig för ett tag sen och representerade ett annat bolag.... *no name*

När hon drog summan på de olika ersättningarna man kunde få, tex om man fick ligga inne på lasarettet och ersättningen vid olika fysiska skador så lät hennes helt uppåt väggarna!

Jag kan ju säga att hon lyckades inte övertala mig att byta och hon hörde ju själv till slut att det fanns inte ens ett bra argument till att byta...
 

Har Trygg-hansa

Skrivet av  Anna
och här har olyckan varit framme, eller snarare sjukdomen, och än så länge har allt fungerat bra med bolaget.
Tror du kan vara lugn, TH är känt för att ha mkt bra barnförsäkringar, speciellt de som låg i Holmia förut o som övergått till TH.
Det som är viktigt är ju vilken ersättning barnet får i framtiden vid ev invaliditet etc och det kan skilja ganska mkt mellan olika bolag.
 

Trygg- Hansas *IMT*

Skrivet av  Mamma till Isaac f.25/8-04
.....
 

Folksam medlemsbarn + ACE

Skrivet av  Miko
2880 kr per år för tre barn totalt (Folksams går upp den 1/1 med någon tia per barn och månad).
 

Artiklar från Familjeliv