Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Urinvägsinfektion eller vad???

Skrivet av Cat med K och S
Jag vet inte riktigt var jag ska ställa den här frågan men jag provar här på Fråga mammor.
Igåreftermiddag började jag ganska snabbt att känna mig lite ruggig och GRYMT kissnödig. Efter att ha varit på toa så kvarstod dock känslan av att jag var kissnödig... Gick omkring och smårös hela tiden också. Ringde vårdcentralen som sa att jag fick komma och lämna urinprov som i morse, och det gjorde jag. Det var inte morgonurin direkt eftersom jag vid halvsextiden i morse stapplade upp och gick på toa utan att tänka på att samla ihop till ett prov... Så själva provet är från klockan 9, och analysen på Vårdcentralen visade på +1 i äggvita och +1 i ketoner. Fast det beror nog på att du har druckit för lite sa sköterskan??? Jag drack ju mängder av vatten och surt i gårkväll just för att kunna fördriva en ev. urinvägsinfektion. Det visade +3 i blod också men det har nog med att göra att jag har mens...
Men totalt sett visade det alltså inget, sa sköterskan, men de skulle sätta provet på odling ett dygn och så ska jag ringa tillbaka i morgon.

Nu är jag hemma igen alltså och känner mig inte ett dugg bättre! Jättekissnödig hela tiden men försöker undvika att springa på toa för ofta. Det gör inte direkt ont eller svider när jag kissar, känslan sitter liksom i själva blåsan, tror jag. Jag går runt och ryser och känner mig frusen hela tiden, fast jag har ingen feber.
Om provet imorgon heller inte visar något, vad ska jag göra? Vad kan det vara?
Jag försöker hålla mig varm och jag dricker mycket, har köpt tranbärsjuice...

Tacksam för råd för det här är INTE KUL!
Svar på tråden: Urinvägsinfektion eller vad???

Men

Skrivet av  Protan
tog dom ingen nitritsticka? Ingen Uricult?? Hur kan de i så fall säga att det inte är urinvägsinfektion?? Jag tycker att det låter klart misstänkt som urinvägsinfektion, eller möjligen någon anna typ av infektion i urinröret. Klamydia??
Tycker att du skall ta ny kontakt och säga att du mår dåligt. Tycker att de borde göra en mer ordentlig undersökning.
 

Oj

Skrivet av  Protan
läste inte ordentligt, de har tydligen gjort en Uricult. Om de ringer och säger att den är negativ, och du fortfarande mår dåligt, KRÄV att få komma till en läkare för en mer grundlig undersökning.
 

Hej Protan

Skrivet av  Cat med K och S
Tack för ditt svar! Sköterskorna som har hand om rådgivningen på min vårdcentral är inte alltför trevliga och sakliga, tyvärr.
Klamydia är nog en omöjlighet, jag har varit ihop med min man i sex år och precis i början när vi var ett par hade jag UVI, då togs klamydiatest (på oss båda) som var negativt.
Jag ska ringa i morgon och se vad de säger. Har som sagt inte ont utan känner mig mer kissnödig hela tiden.
 

Jag tror...

Skrivet av  Sippan
absolut att det är urinvägsinfektion. Jag har haft mängder och jag har då mått precis som du beskriver.
Jag brukar känna mig lite bättre om jag tar ett riktigt varmt bad samt att jag dricker mycket så att det "går" att kissa hela tiden. Lycka till!
 

Lika här

Skrivet av  kizze
känner mig så där ruggig och småfrusen jag med. Har som ett tryck över blåsan och får springa ofta på toa, lite svid. Jag har märkt att jag ofta får så här i samband med att jag är lite förkyld, som jag är nu. hoppas du kryar på dig.
 

Artiklar från Familjeliv