Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Efter magsjuka?

Skrivet av Lite dum...
När vågar man "tryggt" åka hem till en fanilj som varit magsjuk?
Att man kan smitta upp till två dygn efter att man känner sig bra vet jag, men hemmet då? Toaletter och golv (som blivit kräkta på) osv?
Svar på tråden: Efter magsjuka?

Det är nog

Skrivet av  Siv m. David 03
ingen fara. Är familjen frisk så är nog bostaden "frisk" den med. Bakterier o virus har väl ganska svårt att smitta om de varit utanför människokroppen såpass länge att människorna varit friska i två dygn? Så tänker jag i alla fall...

Fast, det är klart, gäller det vinterkräksjukan och jag hade en nykläckt bebis hemma skulle jag nog vänta minst en vecka.... eller två... *s*
 

Jag blir smittad

Skrivet av  Vimse
hemma hos en familj fem dagar efter dom hade kräkts (tämligen säker att det var där vi blev smittade). Eller rättare sagt lilla dottern blev det, och hon var i den ålder att hon sög på ALLT!
Så efter det är jag lite försiktig just med att gå hem till folk som varit sjuka.
 

Åh ångest!

Skrivet av  Lite dum...
Nu är det 8 dagar sen de kräktes och vi är bjudna dit ikväll... 2-åringen ska inte med, men vår 7-månaders suger ju på allt hon får tag i!

Jag känner mig ju superfånig om jag ändrar mig nu, men jag vill verkligen INTE bli kräksjuk!
Det handlade nog inte om vinterkräksjukan för mamman i familjen kräktes under en natt, pappan och dottern en gång var...
 

hade åkt!

Skrivet av  mandelblomman
8 dagar sedan de kräktes så det finns inte en chans att det smittar av den magsjukan.
Såklart kan de ha plockat upp någon ny bacill, men så kan man ju inte tänka hela tiden.
Då kan man inte vara någonstans eller besöka någon!
 

Åh tack!

Skrivet av  Lite dum...
Jag hoppas du har rätt, men har bestämt mig för att åka i alla fall!

Visst kan de ha fått nåt nytt, men ska man tänka så får man ju låsa in sig! :)

Hoppas bara vår 7-månaders inte "guger i sig" nån envis bcill som finns kvar! :)
 

Artiklar från Familjeliv