Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilken försäkring/bolag har ni för era barn?

Skrivet av Woogie - 26 idag.
Och varför (lite kortfattat).

Jag sitter och försöker jämföra bolag, priser, fördela och nackdelar... *yr*

Han är 3, har inga allergier, medfödda sjukdomar (vad jag vet), eller handikapp. Jag jobbar heltid, han går på dagis, vi kommer bo i Malmö.

Kan någon försöka bena, tipsa, eller så... :-) Lutar en aning mot Trygghansa, som han har haft innan.
Svar på tråden: Vilken försäkring/bolag har ni för era barn?

Jag har..

Skrivet av  Malou
skanidia. Vi hade förut länsförsäkringar, men en kompis fick problem, kort så har hon en dotter som vid fyra fick diagnoserat hjärnskada och sen dess har det bara varit bråk..
Mamman jobbade dessutom på länsförsäkringar, hon hade fixat alla försäkringar där åt oss..

Sen för två åt sen hade vi en oberoende försäkringsmäklare här och han sa att länsförsäkringar visseligen var bra, men skandia var överlägset bäst. Trygghansa var dyra förhållande till försäkringens omfattning.

Håller med dig om att det är en djungel med försäkringar, det var ganska skönt med en försäkringsmäklare som lätt kunde visa oss alternativen och ett besök av honom gjorde att vi sparar 3000:- om året. Främst på bilförsäkringen som nu ligger hos akta.
Huset är kvar på länsförsäkringar, tydligen bäst villkor där..
Nu fick du visst ot information..
 

Tack för svaren, även OT.. :-) *imt*

Skrivet av  Woogie - 26 idag.
 

Trygg Hansa

Skrivet av  Tweedy
Jag har dragit den egna slutsatsen att TH är bäst jämfört med andra försäkringar. (ringde runt o kollade upp)

Det ringde även ett försäkringsbolag (ingen nämnd) som erbjöd en billig försäkring. Visst den var väldigt billig MEN den täckte inte alls samma saker som TH´s.
När jag jämförde de olika sakerna med hennes så hörde hon själv til slut att hon inte kunde erbjuda ngt bättre än vad jag redan hade.

Innan hade jag även hem o bil i Folksam men efter ett samtal med dom så ändrade jag det till TH. Jag fick ju även en viss rabatt på TH men det var inte den slutgiltiga orsaken til ändringen.

Jag jämför alltid de olika bolagen vad det tar i avgift för bil o hem varje år. Jag kollar även upp sonens försäkring. Hans har jag inte bytt sen den dagen jag var i 6.e månaden men däremot skiftar jag bolag ungefär vartannat år på bil o hem. Endel tar hutlöst mycket så det kan löna sig!

Är du med i ett fackförbund så kan även deras försäkring vara värd att kolla uppp på barn i familjen.

Lycka till i "djungeln"!
 

Tack för alla tipsen!! *imt*

Skrivet av  Woogie - 26 idag.
 

Artiklar från Familjeliv