Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför känner jag så här?

Skrivet av Tina
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 9 månader.
För ca 4 månader sen började jag tvivla på mina känslor... jag retade mig på honom och tyckte bara han var jobbig.
Jag sa att jag ville vara i fred och tänka ett tag för att känna efter vad jag vill.
Han lät mig vara i 3 månader och så pang boom en kväll så kände jag en extrem saknad efter honom (sexet?) och åkte dit, kände mig som nyförälskad och vi har haft det bra i en månad nu... meeeeen nu börjar jag tycka han är jobbig igen och irriterar mig på hans sätt att vara... vad ska jag göra? Varför blir det så här????
Svar på tråden: Varför känner jag så här?

Hej!

Skrivet av  Cimex
Men fundera på exakt VAD det är som är så jobbigt hos honom och vad är det hos honom du retar dig på? Svårt att ge något svar på ditt inlägg, men rent generellt så tycker jag att det låter lite oroväckande om man retar sig på honom efter bara några månader tillsammans...
 

Jag känner lika dant.

Skrivet av  Tina
Det känns lite oroväckande, men jag behöver honom med. Saknar honom jätte mycket och när vi ses så känns det _sådär_ typ ahh, var det inte mysigare?
Men jag älskar honom det vet jag...
 

generellt säger man att

Skrivet av   oa
första förälskelsen går över efter 6-9 månader, sen är det verklgihet som gäller..försöker du hitta en massa fel hos honom?
 

Det tycker jag inte

Skrivet av  Tina
att jag försöker göra men det är bara vissa saker som irriterar mig. Tex ett konstant harklande ljud för att få upp slem... det gör mig irriterad för det låter så ofräsht, det är såna små grejer... men jag kan rabbla en massa positiva saker om honom med... hans underbara händer, hans vänlighet och hans sätt mot mina barn etc...
 

Känner igen mig

Skrivet av  Pia
lite i det du skriver. I mitt fall berodde det på att killen var så mesig. Jag kände att han liksom kröp för mig och jag svarade med att bli irriterad. Jag liksom tappade respekten för honom. I ditt fall kan det nog vara nåt liknande eftersom du tydligen kan komma och gå som det passar dig. Han kryper för dig.
 

JAA!!

Skrivet av  Tina
tror det är exakt! Han är mesig om vi ska använda det ordet... skulle ja be honom dansa naken på taket skulle han nog göra det...
Jag saknar lite "jävlar anamma" och att måsta visa lite respekt... men åhhh jag älskar honom ändå.
När jag tog pausen förra gången kändes det som han var för mesig för mig, men sen tänkte jag... va fan. Snällare och mer omtänksam kille får jaag leta hundra år efter..... vet ingenting just nu...
 

Artiklar från Familjeliv