Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var hos BM idag och kollade upp mitt framfall (?)

Skrivet av Musen
Hej

Idag var jag hos min BM som gjorde en gynundersökning. Hon konstaterade genast att nåt framfall var det då rakt inte ens i närheten av och jag knep bra som tusan.

Jag såg helt enkelt ut sådär som jag gjorde sa hon. Känner mig faktiskt inte helt hundra lugn än så det är skönt att ha en "gammal tid" kvar inne på gyn på sjukhuset den 18:e. Ska be dom kika också :)

Men rejält mycket lugnare och gladare är jag *L*
Svar på tråden: Var hos BM idag och kollade upp mitt framfall (?)

Kan vara

Skrivet av  Maria
en tarmvägg du känner Som upplevs som ett framfall , Har en vännina som har det hon todde oxså att det var ett framfall , Men gyn förklarade att det kan kännas så när ja rent ut sagt det är dags att göra stora A,
Men bättre än ett framfall i alla fall
 

Tror inte det är det!

Skrivet av  Musen
Det jag sett/kännt är en liten "bulle" precis i slidöppningen, oberoende på om jag är nödig eller ej :o)

Kram
 

Åh, AVUNDSJUK...

Skrivet av  Anonym med framfall
...är jag :-) Men glad för din skull!

Här är det ett antal veckor kvar tills jag får träffa ens min husläkare och tid på gyn ligger nog månader bort...

Och hur jag ens hoppas att det inte är något framfall så har jag svårt att se hur det skulle kunna vara något annat - mitt underliv brukar INTE se ut (eller kännas) så här.
 

Hej!

Skrivet av  Musen
Det låter så otroligt trist ut att du inte får tid förrens om så lång tid!

Själv är jag inte helt 100% säker på att min BM har rätt i det hon säger (de har haft fel förr s a s) men HELT ute och cyklar borde hon ju inte vara. Nu tänker jag försöka slappna av och koppla bort detta tills den 18:e.

Jag skriver när jag varit inne på gyn och berättar vad dom säger, det kanske blir ett riktigt dråpslag -vem vet :o)

Tycker synd om dig som måste vänta så länge :( Jag hade ALDRIG stått ut!

*kram till dig*
 

Samma här!

Skrivet av  Kissemissen
Jag var helt säker på att jag hade ett framfall efter min förlossning men det var tydligen helt normalt. En bit av slidväggen är antagligen lite slapp o faller ned som en liten "bulle" i öppningen. Min känns ffa när jag står upp, när jag ligger så finns nästan ingenting. Jag hoppas (o tror!) att detta blir bättre av flitigt knipande annars så får man väl leva med en lite annoulunda anatomi än innan förlossningen...
 

Förstår hur det känns

Skrivet av  Werna snart aka Tvättbrädsmagen
När jag var på efterkoll sa BM att det var lite framfallsbetonat och sen var jag så orolig för det där. Men sen var jag på cellprovtagning hos annan BM efter nåt år och då var jag helt hispig, men hon tittade och sa att det där var inte vad hon skulle kalla framfall, det såg ut som det normala när man fött två barn. Puh!!!
 

Artiklar från Familjeliv