Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Saknar min flicka

Skrivet av sorgsen
Min mans dotter, 7 år bor i ett familjehem sedan et år tillbaka. Deta pga att mamman är psykiskt instabil och min sambo inte ensam kunde ta ansvar för henne pga sitt arbete på annan ort. Jag bor ju med honom och vi har även ett gemensamt barn som är 3 år. Men av någon anldening räckte inte detta för att vi skulle få ha henne boendes hos oss. Enda alternativetvar att min sambo skulle säga upp sig från sitt jobb, vilket är nästintill omöjligt då jag är arbetslös och någon måste försörja oss. Vi träffar flickan ca 1-2 ggr i månaden, då hon är här fre-sön. Jag lämnade henne hos familjehemmet idag och jag saknar henne så oroligt mycket. Jag vill att hon flyttar hit till oss och blir min flicka igen. Hon var här väldigt mycket innan soc bliv inkopplade, och det var då jag som hade hand om henne då pappan jobbade. Jag vill ha henne tillbaka men förstår inte hur det ska gå till, har sagt till sambon att vi måste göra något, men ska han verkligen säga upp sig, vad ska vi då leva av, jag har ingen a-kassa då jag studerat och inte lyckats hitta något arbete.Vad ska vi göra?
Svar på tråden: Saknar min flicka

vet inte men..

Skrivet av  Cecilia
kan ni inte adoptera henne?Kram.
 

Säga upp sig???

Skrivet av  På besök...
Ibland tror man att soc är mer galna än vanligt. Det är väl bra att det finns föräldrar med ordnad ekonomi som dessutom älskar barnen!!! Säga upp sig.. *storknar*

Vill de binda er till att bli beroende av socialbidrag eller?

De kan ju inte mena allvar!
 

Ifrågasätt! Se till att få ett vettigt svar.

Skrivet av  Anna
Men du måste ifrågasätta syftet med att han slutar jobba. För ärligt talat, jag förstår inte logiken i det hela. Flickan har här chansen att få leva i en familj som älskar henne. Familjen (ni) lär ju inte älska henne mindre om pappan försörjer familjen. I alla familjer jobbar MINST en förälder och varför ska hon inte få leva så? Ifrågasätt!!!
 

mer strul

Skrivet av  sorgsen
Nu har vi försökt få tag i någon på soc. för enny utredning. Det känns som om familjen flickan bor hos inte vill uppmuntra till umgänge med oss. Då flickan slutade skolan ringde min sambo dit 3-4 ggr dagarna före för att höra vilken tid avslutningen var.De svarade inte fast han ringde sent på kvällen också, och de ringde inte upp. Av en slump fick vi reda på tiden av flickans farmor(!) alltså min sambos mamma, och jag åkte dit med lillebror.Sambon var tvungen att jobba. En helg senare, när det var vår tur, kunde hon inte komma just fre-sön men då tog vi henne ons-fre i stället,sen började någon från soc. ringa oss, vi var tyvärr inte hemma och kunde inte svara,. Fick reda påav bio.mamman att familjen klagat på oss, att vi tog henne i veckan istället för på vår helg. Men de sa inget till sambon när han var dit, utan de smyger bakvägen och tar det med soc. Sedan ville vi ha flickan en hel vecka under sommaren, nu när vi är lediga och flickan har sommarlov, men se,det gick inte alls för just då skulle ju de också ha semester med henne.......Har uttryckt min önskan att ha henne här inför hennes biologiska mamma, som blev helt knäpp och rev upp himmel och jord. Hon skulle bo kvar där hon bor och ska hon någonstans så skulle hon flytta till henne. Ingenting fungerar som det ska, familjen hon bor hos är arg för att vi vill ha tillbaka henne. Det hr vi väl rätt till att vilja, det är ju ändå sambons dotter och pojkens storasyster.....suck, det här börjar bli för mycket
 

Artiklar från Familjeliv