Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

A!!!

Skrivet av En helt vanlig mamma!
Du har du hört av dig till tidningarna? Ska jag göra det åt dig annars? Har du ringt till Janne Josefsson?
Det ska bli ett jävla liv här på mig om inte du har tillgång till de kanalerna att uppmärksamma ditt fall på!
Du har uppenbarligen bara haft oturen att råka i klorna på inkompetenta människor och dessa finns det allt för gott om. Jag kommer att gå in här och kolla ofta och se om du svarat jag lovar här har du en supporter. Du ska ha hjälp att komma därifrån och om du vill så ringer jag både tv och tidningar.
Svar på tråden: A!!!

Tack! Jag har funderat på det...

Skrivet av  A. (på permission)
men jag är tyvärr rädd att det bara skulle bli värre.

Som jag har berättat tidigare, så vet jag inte var jag har min man (eller mitt ex, eller vad han nu är...). Ibland verkar det som om vi är på samma sida; ibland inte. Jag vet inte vad _han_ skulle sitta och säga i TV i så fall. Han skulle kunna svartmåla mig, och även dra dit en släkting till honom som tidigare har varit och svartmålat mig för socialtjänsten.

Och så skulle folk kanske tro på dom och Soc. mera än mig, och jag skulle bara hamna i en ännu värre sits och bli utskämd för alla jag känner i hela Sverige.

Så jag väntar ett tag till med att gå ut i media, och hoppas att det ska gå att lösa "på fredlig väg" fortfarande. Innan alltför stor skada har skett.

Det jag tänker på nu är att jag ska vägra att skriva på förlängningen av kontraktet på behandlingshemmet nästa gång (i mars). Min man och jag har ju faktiskt gemensam vårdnad, och det måste vara min rätt att vägra skriva på att mina barn (och jag själv) ska vistas på behandlingshem. Så får jag ser vad "de" gör då...
 

Artiklar från Familjeliv