Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trubbel på förskolan

Skrivet av Jennie med Edvin
Min grabb Edvin, 2½år går på förskola sedan han var 1 år, han går 30 timmar per vecka, i början gick han 20 timmar.
Allt har gått bra, han har trivts bra och personalen har bara haft gott att säga om honom, pigg och framåt men har lyssnat på personalen.
I aug började en ny pojke som nu är 20 mån.
Vi har inte märkt så mycket men i morse när vi skulle lämna sonen så grät han hela tiden och var helt otröstlig och sa "inte dagis, inte dagis". Personalen
kom ut i hallen och stod tysta och tittade på honom och jag sa "ja, han är väldigt ledsen men jag vet inte varför". Vi skällde mycket på honom i går sa personalen då för han är så busig och lyssnar inte längre, när han är med F (den nya pojken) så drar de igång varandra och göra förbjudna saker hela tiden. De kan inte ens sitta och äta bredvid varandra utan att busa.
Jag frågade om de försöker jobba med dem i olika grupper men de kan de inte sa personalen då båda är under tre år och är i samma grupp.

Har ni något råd eller tips? Vi bor i Sthlm så det är inte så lätt att byta förskola, och det vill vi helst inte då allt fungerat så bra tidigare.
Svar på tråden: Trubbel på förskolan

Mitt råd

Skrivet av  Fia
är att man inte löser något alls genom att flytta runt sitt barn när det uppstår problem. Problemen tenderar ofta att följa med.
Jobba med pojkarnas relation istället är mitt tips.
( mest till personalen) Funkar den inte kan man ju inte lösa det med skäll, då måste man ju dela dem på ett eller annat sätt tills det funkar bättre.
 

Artiklar från Familjeliv