Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur ska ni göra när skolan .....

Skrivet av Frippen
...sätter i gång igen. Ska ni förbereda något kristeam innan. Vet ni hur många som är drabbade av denna hemska naturkatastrof ?
Svar på tråden: Hur ska ni göra när skolan .....

svårt..

Skrivet av  willow
jag jobbar på en förskola och funderade precis över detta. En vän blev kallad till krismöte på hans sons förskola i går pga att en av de saknade som har visats på tv går där. Det är hemskt och ja skulle vilja vara förbered på måndag ifall att någon på min förskola är drabbad. Samtidigt förstår jag om de inte tänker på att ringa till förskolan på en gång, så det får visa sig på måndag. Jag kan bara hålla tummarna nu och hoppas på det bästa. Skulle det däremot visa sig att vi är drabbade har enheten jag jobbar på en krisgrupp med psykolog, kurator etc. just för sådana här situationer. Det känns bra.
 

Jag har hört att vi...

Skrivet av  Ambitiös lärare
kommer ha ett kristeam och en präst på skolan första veckan. Ledningen har sökt alla de visste befann sig i katastrofområdet och har nått alla utom två familjer. Men många kan ju ha åkt utan att vi vet om det.
Vi har en planeringsdag innan eleverna kommer så då ska vi samlas och få mer info samt förbereda oss.
Jag ber till gud att alla skolbänkar är fulla!
 

Vi har

Skrivet av  fröken J
fått info via mail av ledningen. Än så länge verkar inga elever/personal vara drabbade. Vi ska ha möte på måndag, eleverna börjar på tisdag. Jag har även försökt förbereda mig själv mkt via nätet. Vill veta hur jag bäst pratar med barnen kring det som hänt men även fakta kring jordbävningar/tsunamis. Jag tycker att det är viktigt att man tar upp detta med alla elever drabbade eller ej.
 

program på tv

Skrivet av  Camis
På söndag 16.15 (i 2:an tror jag) med repris på måndagen kl 10.00 är det ett program om krishanteringen i skolan. Vi lärare har blivit ombedda att se på det och sen när vi börjar vår planeringsdag på måndag så ska vi diskutera hur vi ska lägga upp arbetet. Vi har inga barn som är saknade men vet att det finns släkt och vänner till elever som är det.
 

Artiklar från Familjeliv