Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tråkig nyhet på Michelles 4 års dag ; (

Skrivet av Annika m. Robin 23 mån & M 4 år i dag
Fick jag alldeles nyss : (

Läkaren ringde, hon har glutenintollerans, jag hade ju förberett mig på det, men ändå känns det deppigt, jobbigt och tråkigt *blä*

Vi ska få komma till en dietist som ska ge råd om maten, snabbt trodde läkaren att det brukade gå.
Och vi ska nu testa Robin och mig med, kanske sambon också men då får man väl släpa ner honom dit.

Annars så var väl dagen ganska bra för lilla 4 åringen, hon fick inte så mycket presenter nu då vår kassa är jättetom, hon får mer när vi firar henne och lillebror på hans födelsedag.
Favoriterna var en rosa plåmbok med lille skutt på, ringar som har stämplar med små djur, och en lila tröja.

Robin fick "sympati" öppna en present redan nu, från min lillasyster fick han en jättestor dinosaurie säkert 30cm hög.

Svar på tråden: Tråkig nyhet på Michelles 4 års dag ; (

Tråkigt besked,

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
och på hennes 4årsdag och allt! :(
Hoppas det ändå går så smärtfritt som möjligt med allt det nya!
 

Usch vilken tråkig

Skrivet av  Uschi m John 000417 & Leo -03
födelsedagspresent. Tur iallafall att det kommit mycket mat för glutenintoleranta på marknaden. men det är ett merjobb. Och alltid lite svårt när man ska hem till andra.

Hoppas att det ändå blir bra när ni varit hos dietisten och fått in det i vardagen!
 

Tråkigt men samtidigt

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
skönt att ni nu vet vad det är och kan börja ge rätt kost. När man väl vant sig så är det inte så krångligt, förutom att allt är mycket dyrarre så klart. Min sambo har glutenintolerans så man lever ju med det varje dag. Som tur är så är utbudet av glutenfria varor i affärerna rätt bra nuförtiden. Och bröd bakar man ju lätt själv om man är av den hushålliga typen. Behöver du recept och råd så får du gärna maila mig, adress finns i mitt info.
Det viktiga är att alltid läsa innehållsförteckningen på allt ni köper. Vi har märkt att nåt märke tex på pyttipanna som vi tidigare har köpt innehåller numera vetemjöl! Och vissa chipssorter går dom o blandar i vetemjöl i kryddblandningen.
Annars så vill jag önska Michelle ett stort grattis i efterskott. :)

Och i förskott till lillebror.

Kramis och kom ihåg att du kan maila mig.
 

Artiklar från Familjeliv