Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lärt sig cykla - Utan stödhjul.

Skrivet av Nettan & Evelina + lilla magen v.22
Idag lärde sig Evelina att cykla UTAN stödhjul.

Vi tog av stödhjulen för några veckor sedan men hon har inte velat testa förens igår och idag så kan hon cykla själv. Fortfarande lite svårt att starta själv men det kommer nog snart.

Själv har jag sprungit med henne runt gården nu i två dagar och det gör lite väl ont i fogarna.

Åhh att våra barn är så stora, hela 4 år redan.

/Nettan
Svar på tråden: Lärt sig cykla - Utan stödhjul.

Åh, grattis Evelina!

Skrivet av  Uschi m John 000417 & Leo -03
Du ska vara stolt över din tjej, Nettan. det är inte alla 4åringar som cyklar utan stödhjul!!
Min fegis törs inte. Så han fick sina stödhjul igen. Vi ska nog försöka en gång till senare i sommar när han fått upp ångan.

Men beröm din stooora duktiga tjej!
 

Känner mig

Skrivet av  Nettan & Evelina + lilla magen v.22
lite elak. Vi tog av stödhjulen och sa att vi inte sätter tillbaks dom igen då hon själv ville lära sig cykla utan stödhjul. Det tog en timme efter avtagning av hjulen och sen "slängdes" cykeln mitt på gräsmattan och sen har hon knappt rört den på några veckor.

Desto mer träning av balansen på sina rollerblades dock och på sparkcykeln men hon har knappt tittat åt sin cykel innan denna helgen och nu lossnad det och det gick hur bra som helst.

Nackdelen är att nu måste jag springa med och "starta" henne halva dagarna om inte hon möter någon vänlig granne som gärna hjälper till.

Du ska se att det går säkert bra med att ta bort stödisarna på Johns cykel sen med, ha tålamod bara.

/Nettan
 

Linnea kan cykla

Skrivet av  Monica m Linnea 000317 o Linus 030529
utan stödhjul.

Farmor och farfar har en tvåhjuling, och där cyklar Linnea för fullt på den, han är så duktig.

På sin egen cykel har hon stödhjul, de får sitta kvar lite till, jag är rädd hon ska göra sig illa, som den hönsmamma jag är, hihi.

Men hon lånade en kompis cykel förra veckan som var lite större, och hon cyklade jätteduktigt på den.
 

Artiklar från Familjeliv