Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

4 år:0)

Skrivet av Carola m Robban&Corrinda
Tack Heidi och Uschi för grattis:0)

Helt otroligt men ändock helt sant - det är fyra år och två dagar sen mina tvillingar föddes:0)!
Hur gick det till?
När blev mina söta små bebisar så här stora uppkäftiga och finurliga barn?
:0)

De har firat med släktkalas idag, och fick massa paket, Robban slängde kläderna all världens väg med rynkad näsa och högg den stoooooora AK47:an i plast som farmor kom med;0)
Den och den lite mindre pistolen som skjuter pilar och redan gått sönder:0/ samt vattenpistolen var höjdare:0)

Corrinda provade alla tjusiga klänningar, trippade runt i de tjusiga prinsesskorna,med lösnaglar i regnbågens alla färger och tiara på huvudet:0)

De är så olika, mina små gullungar!
Det är verkligen en pojke med alla klassiska pojkattribut(förrutom att han gärna vill ha nattlinne*s*) och en liten prinsessa som älskar flärd och glamour:0)
Lite kul är det, för Robban har verkligen inte haft tillgång till "pojksaker", ingen av syrrorna har varit ett dugg intresserad av bilar/gevär/tågbanor/verktyg osv, utan de har alla varit barbie/pärlor/smycken/vackra klänningar tjejer, så rent teoretisk borde ju min ende son vara rätt fjollig;0)
Men tvärtom, han har letat reda på de få bilarna bland alla dockor, och tagit kvasten till gevär:0)

Nu ligger mina söta trollungar utslagna i sina sängar, och sambon och jag laddar för nästa kalas - på söndag fyller minstingen ett år....jisses vad tiden springer iväg!!!! :0)
Svar på tråden: 4 år:0)

STORT GRATTIS i efterskott! : ) *imt

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
.
 

Grattis från cybertvillingen

Skrivet av  Elin E med Simon 000514
Simon hälsar och gratulerar! Här var det barnkalas för första gången. Vi bjöd några barn från dagis och från gården, totalt 6 stycken, vilket kändes helt lagom. De lekte jättefint ihop!

Simon fick en bilar, böcker, pussel, en mjuk fotboll att ha inomhus, morgonrock och lite annat.

Det överlägset bästa var dock verktygslådan med alldeles riktiga skruvmejslar, en liten hammare och en liten såg, sandpapper, skruvar och spikar, en vinkelhake mm. Den var omåttligt populär och han har lekt med den varenda dag sedan dess.

Lustigt att du nämner att Robban helst sover i nattlinne, för det gör Simon också!

P.S. Du som bor i Uppsala, har du gått på Pelle Svanslös-vandring med dina 4-åringar? Tror du att det är en lagom ålder? Funderar på att åka till Uppsala i sommar med Simon.
 

Grattis Simon I efterskott:0)

Skrivet av  Carola m Novalie 030523 och fyra till
Och nä, jag har inte gått Pelle med Robb&Corr, men jag vet att mina största inte var så himla stora när vi gick den med dem.
*tänker* :0)
Jag tror att de var 3+5 år ungefär, och det funkade utmärkt.

Mina stora hade ingen vidare koll på vem Pelle Svanslös var när vi gick den, men det gjorde inget:0)
Sen gick ju Pelle som julkalender som alla mina älskar - har den på video, så de mindre vet ju på ett annat sätt:0)

Jag tror att det går utmärkt med Simon, och när du säger det så ska jag nog försöka komma iväg med mina troll åxå!

Så Simon gillar nattlinne han med:0)
Vad trevligt att min son inte är den enda gossen med förkärlek för det!
Han har fått överta en Harry Potter pyamas från syrrorna och den gillar han åxå, men helst ska det vara den "långa pyamasen" som alltså är nattlinnet;0)

Verktygslåda låter smart!
Vi fick pengar av farfar för att köpa något till dem, och det är ju en bra grej:0)
Risken är väl att han meckar sönder hela huset bara..*s*

Ha det bra nu:0)
 

Grattis Simon!

Skrivet av  Uschi m John 000417 & Leo -03
Ja ganska långt i efterskott. Hoppas att paketn du fick har varit roliga! Har du byggt någonting med verktygslådan?
 

Tack, tack!

Skrivet av  Elin E
Han har framför allt sandpapprat allt han kommer över! Skruvmejslarna lockar, men är svåra att använda - det är lättare att slå i en spik än att skruva.
 

Grattis till 4årsdagen!

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
Vi ses väl på midsommarafton?
Pratade med Per idag, och vi ska spela i år igen. :-)
Vi får väl se om smånosarna är med då också. ;-)
Det skulle vara roligt att träffa er i verkligheten också! :-))

(Läser här inne lite då och då för att se om Mia med lilla Anna skriver nåt, men hon verkar inte ha tid för fn. Undrar hur det är med henne)
 

Aha!

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag har faktiskt tänkt fråga dig om det, midsommar alltså;0) men så glömmer jag bort det hela tiden...*s*

Vad kul att ni ska spela, då kommer jag och hälsar på:0)
Skulle det funka att ha småtöserna med?
I så fall röstar jag på att de är det;0) för jag vill ju se dem:0)


Jag har inte sett Mia med lilla Anna på länge, jag heller, ¨så där kan jag inte säga något,tyvärr.

Ha det bra och tack för grattis:0)
 

Artiklar från Familjeliv