Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Slutat med tummen!!

Skrivet av Katja med Louise 7/5-00 & Tilda 4/2-02
Jag är så stolt över min tjej, så jag måste berätta!!
Vi har pratat om att hon ska sluta med tumme, i flera månader, att det skall ske då hon fyller fyra.
Och på söndagen efter hennes fyraårsdag, var det dax. Vi penslade med stopp och väx, och snutten åkte bort. Och döm om min förvåning, när detta funkat! Inga problem alls!! I två dagar penslade jag tummen, fasst hon sa att det inte behövdes, för hon hade ju slutat nu! Nu har det gått 13 dagar sedan hon slutade! Och igår fick hon sin utlovade belöning, att välja något från toys ar us. Hon valde två barbie dockor som man fick två för en, och det fanns massa skor och väskor, halsband och kronor till Och till ett super pris, 159 kr. Hade kallt räknat med något i 300-400 kronors klassen.
Så nu är det bara lilla syster som har tumme, och det blir väl till fyra års dagen där med...
Tandläkaren berömde henne oxå så mycket, och då blev hon stolt!
Svar på tråden: Slutat med tummen!!

Oj vad duktigt!!

Skrivet av  Uschi m John 000417 & Leo -03
Att sluta med tumme är ju jättesvårt. Den finns ju där...fast man slutat. Nappen är ju borta om man slutat med den.
Nog är du värd två barbiedockor med tillbehör!!
Mamma och pappa ska vara stolta över sin stora duktiga dotter.
 

Hej ! Det var länge sen !!

Skrivet av  Mia med Max 29/4-00 & Frida 14/7 -02
Hej Katja! Det var mycket länge sedan man var på den här sidan och kollade och då var det ju extra roligt att få syn på ett inlägg från någon som man känner igen. Det var duktigt att sluta med tummen, man förstår ju att det måste vara mycket svårare än att sluta med napp. Max postade sina nappar på sin 4-årsdag till "napptomten" med ett brev om att han gärna önskade sig en radiostyrd bil. Det har gått bra att sluta och igår stod det en radiostyrd bil utanför dörren. Känns lite fånigt att luras med tomten för vi har aldrig försökt lura i honom att någon tomte finns utan på julafton har Max själv varit utklädd. Så igår kväll när han skulle sova så kunde jag inte låta bli att säga att den där napptomten kanske är en tandläkare som inte tycker att barns tänder skall skadas av nappar. Jag hörde en annan familj som hade gjort upp med en lokal cykelhandlare om att den cykel som barnet ville ha skulle kosta 10 nappar, och barnet hade blivit jätte lyckligt över att själv kunna betala sin cykel med sina nappar.Ville egentligen bara säga hej och hoppas att ni har det bra.
 

Artiklar från Familjeliv