Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tokryck med kompisen!

Skrivet av Anna och Felix Ace 000504
Felix hade hem en av sina dagiskompisar igår.. Vanligtvis så brukar han leka jättebra med kompisarna och ta det relativt lugnt. Men igår så var det bara bus och härj i flera timmar! Dom hade inte ens ro att äta! Medans jag lagade maten var dom i Felix rum och lekte.. plötsligt vart det tyst, så jag gick in dit....då lekte dom "djursjukhus" på katten..och det var inte försiktig lek!! Jag var tvungen att ta ut katten och stänga in honom i sovrummet så att han inte blev helt skärrad (och trasig..). Några minuter senare var det tyst igen..då hade dom små sötningarna rivit ut ALLT i Felix garderob (han som aldrig ens öppnar garderoben, om det inte är för att hämta sockar eller liknande). Sedan var det tokryck efter tokryck och jag var tvungen att bli riktigt arg på dom. Jag var helt sluuut när kvällen kom, kan jag lova, och väldigt förvånad över hur dagen hade blivit!
Kompisens mamma var också helt paff över hur dom härjade, för kompisen brukar inte heller vara på så sätt.
Nån fler som har en liten som blir helt annorlunda med vissa kompisar?
Svar på tråden: Tokryck med kompisen!

Men oj då...

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
Nej Linus brukar itne få såna tokryck iaf. Han och hans kompisar är visserligen bra på att hälla ut allt Linus äger och har i alla lådor i rummet. Sen får man hålla på och plocka in allt igen i evigheters evighet. Förut hade jag ju sorterat så fint, lego i en låda, klossar i en osv.... numera slänger jag allt i samma låda, bara det får plats så.... enklast så. :)

Men du, vi måste ju ses snart igen?????
 

Artiklar från Familjeliv