Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Igår kväll hade Elvira kalas,

Skrivet av Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
mer än 1 vecka efter själva födelsedagen, eftersom hon varit sjuk, hon har hosta & snuva ännu.
Det var hennes mormor & morfar, farmor & farfar, moster, 2 kusiner & en faster som kom. Äntligen fick hon ballonger, tårta & paket som hon längtat efter. Tårtan hade jag gjort själv och blandat i lite blå karamellfärg i grädden utanpå, så att grädden var riktigt turkosblågrön, rosa stössel & rosa godishjärtan och 4 rosa ljus var det också på den. Finfin m.ao. *L*

2 hemmalektioner har vi nu fått med stödtecken som vi skall börja använda då vi talar med henne pga. hennes försenade talutveckling. Vi skall alltså prata precis som vanligt men unerstryka det viktigaste ordet i meningen med ett teckenspråk, även den kommande assistenten till dagis i aug. skall få udnervisning i det.
Det är lite som att lära sig ett helt nytt språk, och svårt att komma ihåg att man skall använda det då man talar, men de kommer väl att lossna småningom. Sedan kommer hon förhoppningsvis att börja härma oss och lära sig hon med. Mer än 100 ord kan jag redan. *stolt*
Svar på tråden: Igår kväll hade Elvira kalas,

Grattis i efterskott

Skrivet av  Annika m. Robin 2år & Michelle 4 år
skönt att hon är frisk nu.

Kul med tecken, jag har läst det på gymnasiet, och fick använda det mycket under min ena praktik nu i personlig assistent klassen.
Även nu i skolan har vi läst lite.
 

Grattis i efterkott Elvira!!!!

Skrivet av  Vivi
Hoppas du fick en rolig dag och många fina presenter!!!
 

Artiklar från Familjeliv