Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Första dagen efter semestern!

Skrivet av Anna och Felix Ace 000504
Usch och fy och vånda! Jag vill INTE börja jobba, särskilt när solen skiner, då vill man ju ligga på stranden med sin busunge och kanske bygga sandslott! Någon mer som har börjat jobba vid det här laget, eller är alla och jäser ute i solen?
Svar på tråden: Första dagen efter semestern!

Nästa måndag

Skrivet av  StoraNs mamma
är det då dags.

Men vi har besökt dagis i dag och N ska få gå en lättvecka med 2 h/dag ti-fre så att hon blir varm i kläderna.

Jag längtar väl inte efter att jobba, sommaren har gått fort. Varför är sommaren så kort i sverige, och var ska man bo för att få mer sommar och mindre vinter? Vi bor ju långt uppe i norrland dessutom. Men, men nog ska det väl gå, som allt annat.
 

Jag börajde i dag..

Skrivet av  Sofia*
.. men barnen och maken är hemma två veckor till. Så i dag hämtade de mig från jobbet och så åkte vi ut i skogen och plockade hallon. Mums, så det blir lite halvsemester för mig så länge de är hemma. Jag arbetar 60% så jag slutar ganska tidigt.
 

Jag smälter bort i solen

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
och har det ändå rätt så skönt. Iom att Linus började på dagis idag igen efter sitt sommaarlov så kan man ju inte åka viäg o bada heller. Men vi har det rätt bra ändå för vi har en pool här på gården som vi tar fram när det blir som varmast. (Alltså vi var några familjer som gick ihop o köpte en pool o en slang som vi alla använder. Iom att dom flesta fortfarande är hemma oxå med småttingar.....) Just nu är poolen dock hemma hos en som börjat jobba så vi har ingen tillgågn till den......

Jag ska vara hemma till 4e okt då mitt allvar börjar igen.

Hoppas ni ahr det bra iaf. Vi f¨år försöka ses nån gång.....

Kramis
 

Ja, vi får...

Skrivet av  Anna och Felix Ace 000504
...höras av här framöver...ni måste ju komma å hälsa på!!
 

Jaaa det måste vi!!!!

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
Herregud, vi måste verkligen höras.... Får ju dåligt samvete....
 

Det är ju det med tidsjakt ;)

Skrivet av  Anna och Felix Ace 000504
Det känns som man aldrig har TID att göra något, man jobbar och flänger runt och när det väl blir helt så har man orken på minus...total tidsjakt!
Men vi får helt enkelt ta oss tid, så hittar vi på något :)
 

Har nu jobbat i 2 veckor!

Skrivet av  Uschi
Har varit föräldraledig i 13 månader. Tycker faktiskt att det är kul att börja jobba igen! Men jag jobbar på förskola och kan ändå njuta av det fina vädret. Missar stranden bara. Trist! Och OS. Hmmm
 

Artiklar från Familjeliv