Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pytte-enkät!

Skrivet av Uschi
Os-tider!

1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?

2. Går OS före barnprogrammen?

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
Svar på tråden: Pytte-enkät!

Heidi svarar gladeligen

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?
* Jag älskar OS
o vill gärna se allt jag bara kan. Speciellt simning, gymnastik, simhopp och friidrotten så klart. Sambon kollar han oxå.

2. Går OS före barnprogrammen?
* Ja i stora tvn så gör det det. Vi har en tv i varje rum så nog finns det möjlighet att se barnprogram oxå.

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
* Han har inte sagt nåt än iaf....
 

Svarar själv!

Skrivet av  Uschi
1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?
***Jajamensan. Här frossas det!

2. Går OS före barnprogrammen?
*** Japp. Men är det någon mindre kul sport just då så är det klart att vi kan tänka oss slå över ett tag.
Barnprogram finns året runt.

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
*** Han tycker stundtals att det är kul. Han längtar efter friidrotten. Han kan en massa namn ex Carolina klüft, Patrik Kristiansson, Stefan Holm och Christian Olsson.
 

Svarar jag med

Skrivet av  tekkla
1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?
Min man och äldsta dotter bor framför tv.n nu.Själv gillar jag det inte alls.

2. Går OS före barnprogrammen?
Nej barnen går först.

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
Hon tycker att det är tråkigt om det inte är fotboll.
 

Barnen går först

Skrivet av  Uschi
här med!!! Fast barnprogrammen går inte först! Det finns så mycket annat man kan göra.
 

Jag menade inget

Skrivet av  tekkla
illa när jag skrev så.Bara att barnens tvtid när det är bompa går före sporten.*S*
 

Jag har nog

Skrivet av  Uschi
lite dåligt samvete att sporten ( stora mästerskap) tar över här. Men John gillar faktiskt att titta. Speciellt när Sverige "gör" något. Det är bara då bollibompa får stå tillbaka. Då hejar vi tillsammans och det blir en kul grej!
Är han inte intresserad så spelar vi något spel, pusslar, ritar e.d. samtidigt som jag och pappan tittar på tv!

Japp, lite dåligt samvete allt men det är inte så ofta det är OS, VM eller EM. :-)
 

Kul!

Skrivet av  Annika T & Tova
1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?
* Ja, vi gillar det båda mycket. Fest, verkligen!

2. Går OS före barnprogrammen?
* NEJ. Appselut inte.

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
* Tittar gärna med oss och höjar på Sväjje, dvs alla som har gult och /eller blått på sig.
 

Monicas svar

Skrivet av  Monica m Linnea 000317 o Linus 030529
OS vad är det???

äh jag bara skojar med er.

Jag bryr mig inte ett skvatt om OS. Jag brukar mest bli irriterad över att det blir OS på ettan och OS på tvåan, dvs OS lite här och där, alla andra program får flytta sig eller utgå.

Jag ser inte mycket alls på tvn, utan hamnar vid datorn istället.
Bara bolibompa får vara på samma tid för barnens skull gör mig OS inte nåt.

Sambon är inte heller intresserad så värst av OS.
 

Ett kort svar:

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
Jag skulle gärna kolla på OS men jsut nu har vi inte nån sån TVkanal som sänder det, så därför blir det inget tittande.
Därmed vet inte Elvira heller om att det finns nått som heter OS, och om hon visste tror jag inte hon skulle vara särskillt intresserad. Nog kanske hennes 7årige storebror dock.
 

Det är ju SVT...

Skrivet av  Annika T & Tova
som sänder OS... har ni inte det?
 

Ja jag vet att det...

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
är SVT som sänder OS, men nepp vi har inte ens det. Eftersom vi nyss byggt eget hus åt oss och det är så dyrt att dra TVkablarna till huset, nån stor engångssumma som vi inte har råd med ännu. Minns inte vad det var, men minst 9000kr.
Så vi avvaktar och ser, det kommer väl en digital TVtid nu också, så det är onödigt att installera nått som vi ändå vill byta om några år.
Anyway, nu har vi en parabolantenn på taket och en box och betalar minsta möjliga och får in typ Sverige 3, Norges 3, Travel channel osv. Bättre än ingenting, men OS skulle jag gärna vilja se, och tv4... *sucktar & längtar*
 

svar

Skrivet av  StoraNs mamma
1. Ja min man, inte jag

2. i bland

3. inte så mycket än iaf
 

Joannas svar

Skrivet av  Joanna & Erik 000518
1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?
*** Japp!!!

2. Går OS före barnprogrammen?
*** Njaejoo... Erik kollar inte på Bolibompa jämt heller, så det är inget problem. Men är det nåt jättespännande på OS, så tittar vi på det.

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
*** Han frågade idag vad OS var och varför de cyklar så himla länge. =)
 

Sportis

Skrivet av  Sofia*
Vi tittar gärna på OS!
Barnen ser mest på vidoe och där kan man ju styra tiderna lite.
Barnen gillar att titta på sport rent generellet men har inte hunnit med så mycket os ännu.
 

Hm hm hm

Skrivet av  Anna och Felix Ace 000504
1. Gillar du och din man/sambo att titta på OS?
NEJ..jag gillar det inte..jag tycker det är tråkigt, och när jag säger det tror alla jag är knäpp, haha :)

Min sambo tittar ibland, men han är inte såå himla intresserad heller.

2. Går OS före barnprogrammen?
Nix..Bolli är väldans viktigt

3. Vad säger ditt 00-barn om OS?
Han har inte sagt något, vi har ju inte pratat om det..så det är iofs inte så konstigt :)
 

Va, har OS börjat? ;-) *imt*

Skrivet av  Meche
kk
 

Artiklar från Familjeliv