Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bor ni i lägenhet?

Skrivet av Uschi
Då har jag en liten fråga!
Har era grannar någonsin klagat på att era barn låter?

Vår underbara granntant (under oss) klagar aldrig. Hon tycker att barn får låta, säger hon. Härlig granne!
Svar på tråden: Bor ni i lägenhet?

Nepp,

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
vi bor i hus, så här behöver vi inte fundera utan får gräla fritt, hehe...
 

Ja, och nej

Skrivet av  Annika T & Tova
ingen har klagat.
 

Vi bor i lägenhet

Skrivet av  Joanna & Erik 000518
har alltid gjort och aldrig har jag fått klagomål.

Men jag måste berätta om ett par som bor i min kompis hus. De skulle få barn och när han väl föddes, fick alla vi grannar en lapp där det stod typ:

"Hej jag heter Leo och jag föddes i onsdags. Jag har inte ännu lärt mig klockan så bra och kan bli ledsen och hungrig i tid och otid. Jag har bra lungor och kan höras genom väggarna, mamma och pappa hoppas att ni grannar inte blir jättearga på mig. Men jag ska försöka vara tyst på nätterna, så länge mamma gör som jag säger. Hälsningar Leo."

Det var rätt roligt tyckte jag, och vem skulle kunna bli irriterad efter en sån lapp från lilla Leo? =)
 

Lägenhet

Skrivet av  Sofia*
Vi hade en gräslig granne under oss för några år sedan. Hon gapade och skrek på sina tonåringar i tid och otid. Och kunde sedan gnälla på att det lät när vi gick i vår lägenhet på dagtid. Hon ville sova på förmiddagarna. Hon var en pest som gnällde på allt och som inte såg (hörde) vad hon själv gjorde. Hon flyttade tack och lov och de vi haft efter det har inte klagat. Vi har varit vänliga och sagt tilla tt vi vbet att det är lyhört osv och att vi vill veta om de känner sig störda men de har bara sagt att barn måste få låta!
 

ja och nej

Skrivet av  Monica m Linus 030529
ingen har klagat, fast vi hörs lång väg ibland.
 

Har också en toppen grann-tant!

Skrivet av  Anna och Felix Ace 000504
Våran söta lilla tant under oss brukar säga:
"Man hör då inte eran lilla kille...det ÄR okej om han springer omkring, ni behöver inte hejda honom! Små barn ska höras"
Hihi..så hon är toppen, och det roliga är att Felix är ju inte precis tyst hemma :) Så det är skönt att man har toleranta grannar!
 

Ja och ja

Skrivet av  Åsa m Joel 0003 och Ragnar 0403
Bor i lägenhet. I den förra lägenheten vi bodde (i göteborg; linnéstaden) klagade grannen under på att det lät mycket när vår 2-åring sprang runt. Nu bor vi i Sundsvall och grannen under är ett kontor, skönt.
 

Nej

Skrivet av  Mmaria
nja jo på sätt o vis, vi bor i en lägenhet i mina föräldrars hus och ja visst har dom anmärkt att vi är vakna *S* ooolidligt tidigt :-) Men dom klagar aldrig..inte ens då fyraåringen smiter ner till dom och tjatar om glass halv fem på morgonen :-)

I förra lägenheten (vanlig då) så hörde vi aldrig av grannarna o jag tror inte dom hörde av oss. Betonghus ute på Porsön som är så gott som ljudisolerade mellan lägenheterna... gick inte att sätta upp en tavla utan värsta modellen på borrmaskinen.
 

Våran granne under klagar nog inte...

Skrivet av  Nettan & Evelina + bf 25/9
det är mina föräldrar som bor där nämligen. *fniss*

Visst ska barn låta men lite måtta finns det juh, inget spring och hopp inne utan det tar vi när vi är ute.

Vi har dock en annan granne, uppgången brevid men lägenheten brevid. Dom klagar på allt och det va en som nu frågade dom hur det nu skulle gå när det kommer en bebis som granne och hade fått till svar "näää det klarar vi inte". Det är ju inte dom som ska ha barn, utan vi och jag kräver inte att mina grannar ska komma in o byta blöjor mitt i natten inte.

/Nettan
 

Artiklar från Familjeliv