Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ARG liten man!

Skrivet av Anna och Felix Ace 000504
Imorse hade jag en väldigt arg liten 4 årig kille som vägrade ha på sig de byxor jag tog fram, han skulle absolut ha på sig de byxor som var smutsiga (verkligen smutsiga då!)..jag försökte förklara att vi måste tvätta och då blev han arg för att jag inte tvättade dom PÅ EN GÅNG.Ojojoj..det var en pärs att komma iväg till dagis. (och så är man stressad och blir lätt irriterad själv) Men på vägen dit blev han ångerfull och sa förlåt och att de byxor han hade på sig faktiskt var fina... hihi.
Men fy 17 vilket humör som bubblar fram mellan varven! Någon som känner igen sig, kanske :)
Svar på tråden: ARG liten man!

*fniss*

Skrivet av  Suss med Lucas 000303 (på besök här)
Det här känner jag igen. Lucas är otroligt medveten om kläder. Vem har sagt att killar inte bryr sig om vad de har på sig??? Inte gäller det för min son i alla fall. Han är så noga med att kläderna ska höra ihop eller passa ihop. Vi kan ha hemska diskusioner på mornarna om inte favoritkläderna är rena. Och det går inte att ha vilken t-shirt som helst till just de shortsen :o) Förhoppningsvis går det här över...
 

Ja, det var dags idag igen..

Skrivet av  Anna och Felix Ace 000504
..men nu var det en helt annan femma, idag skulle han INTE klä sig alls, han skulle gå till dagis i pyjamasbyxor..bara...Så det blev ju en intressant morgon idag med. Till slut klädde han på sig, men då kunde han ABSOLUT inte ha den gröna huvtröjan till blåa byxor..utan det var tvunget att vara den blåa huvtröjan som var så där lagomt fläckig, men då orkade jag inte tjafsa...så då fick det vara så :) Hihi..
 

Artiklar från Familjeliv