Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vandalister vid Elviras dagis :-(

Skrivet av Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
Elvira började dagis för allra första gången 16/8, det går jättebra faktiskt, hon trivs toppen och längtar dit då det är lör & sön. Det känns verkligen härligt för hennes mor, och personalen är jättebra också, 16 barn i åldrana 3-6 år, de gör skogsutflykter varannan måndag året om osv.

Men de har problem med nått pojkgäng som på kvällar & helger bråkar på dagisgården, de kommer dit med mopeder och kör runt och sladdar och har sig. Det finns ett äppelträd på dagisgården som de plockar av och slänger på väggar och fönster.
Och de slänger tobaksfimppar överallt.

Det värsta var nu i helgen, de hade tagit dit nått verktyg för att lossa på skruvarna uppe vid gungorna. Sådana där kättingar med bildäck alltså, nån hade klättar upp och lossat på bultarna där uppe, gjort med VILJE så att de skulle hända nån olycka då nått barn gungade. Tack & lov hände inget eftersom det upptäcktes före. Men HUR sjuka får tonårspojkar vara igentligen?! Har deras föräldrar SÅ lite koll?!

De har tagit dit både tidningen & radion nu för att kanske skrämma iväg killarna på det viset, eller för att nå skall tjalla på vem det är.
Snart måste de väl sätta upp bevakningskameror för att få ett slut på det. De har inte haft nått problem förr om åren vad jag vet, utan bara nu sedan dagis & skola började igen.
SÅ himla onödigt, kan de inte låta en dagisgård få vara ifred ens?! *morr*
Svar på tråden: Vandalister vid Elviras dagis :-(

Men det är ju sjukt!!!

Skrivet av  Uschi
Dessa killar (och tjejer) måste ju vara lite dumma. Alltså på riktigt. Ointeligenta. Vad vinner de på att ett oskyldigt barn gör sig illa. Jä....t illa kanske dessutom.

Hoppas det blir ett slut nu!!!

Härligt att det går bra för lilla Elviragumman.
 

Ja jag håller med,

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
de måste ju vara lite ointelligenta då de håller på sådär på en dagisgård! Förutom det jag skrev ovan så brukar de söndra ölflaskor och gräva ner glasbitarna i sandlådan, enkom för att nån skall skära sig - det är ju SÅ sjukt!
Dessutom är det så himla onödigt, det är inget värstingområde på nått sätt alls, utan en liten gullig by ute på landet, ett jättemysigt dagis :-(
 

Artiklar från Familjeliv