Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här...

Skrivet av Johannah m. Albin-00 & Ebba-03
Hej! Har precis hittat hit. Jag är mamma till Albin född 21 maj -00 och lillasyster född i mars-03.
Svar på tråden: Ny här...

Hej och välkommen!

Skrivet av  Uschi
Jag har John 17 april och lillebror juli-03. Rätt lika :-). Hur tycker du det fungerar med syskonen? Här fungerar det bra. Nu tycker John att lillebror är stor och vill leka. Men Loppan fattar inte hur man leker kurragömma :-)
 

*fniss*

Skrivet av  Johannah m. Albin-00 & Ebba-03
Det är rätt gulligt faktiskt när storebror vill lika med den mindre, kurragömma är ett klassiskt exempel. Ebba fattar inte mkt. av det heller. Men hon gillar om Albin gömmer sig och hon och jag går och letar. Då ropar hon "Abbi, Abbi" ursött. Därmed inte sagt att de inte bråkar oxå, om saker eller att storebror vill göra ngt. ifred.
 

välkommen hit

Skrivet av  Monica m Linnea 000317 o Linus 030529
Jag är Monica och har Linnea född mars 00 och Linus född maj 03.

Som dina barn fast tvärtom med månaderna.

Välkommen hit, hoppas du ska trivas här.
 

Hej hej!!

Skrivet av  AmMoE
Jag heter Anna (maj 69) och har Eskil maj 00 och hans storebror Melker maj 98. Maj är vår månad mao!
Tittar in här då o då, men härjar annars mest på namnsnack och -98 vårbarn!
VÄLKOMNA!
 

Välkommen:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Kul att du hittat hit:0)

Jag är mamma till tvillingarna Robert & Corrinda som är födda 14 maj 2000.
De fick en lillasyster den 23 maj 2003:0)

Och så har de två storasystrar som är 10+9år:0)
Robban är mao ensam gosse med fyra systrar;0)
Han vill ha en storebror säger han, men det är svårt att ordna ju!
:0)

Välkommen hit:0)
 

Hej på dig!

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
Jag kallas för Becka och har en Elvira född 25maj -00 och hon har en storebror på 7½ år och en lillasyster född i juli -03.
Elvira har försenad talutveckling och har därför egen assistent på dagis, vi använder stödtecken då vi talar med henne.
Vi bor lite utanför Vasa i Finland. Läs lite mer om mig i min info om du vill.
 

Artiklar från Familjeliv