Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gott nytt år!

Skrivet av Lina
Jag vill önska alla det högsta bästa så här på tröskeln till Prövningarnas tid. Inte på så sätt att vi är i en tid där vi står på prov inför Någon, utan på så vis att vi står inför en tid att pröva Något.

Just nu står vi inför en tid att pröva vårt mod. Många av oss får pröva modet att möta den smärta och förtvivlan som kommer med att förlora älskade och vänner. Andra av oss får pröva modet att stanna i den smärta och förtvivlan som väcks när vi bevittnar just denna förlusten.

Vi står inför en tid där vi kan pröva att vara alkemister. Känslor är källan till all medvetenhet. Man kan inte transformera mörker till ljus eller apati till rörelse utan känslor. Det går att transformera sorg till tacksamhet, rädsla till glädje och förtvivlan till tillit. Men för att omvandla bly till guld krävs att man tar blyet till sig som det är. Tungt.

Jag tror att vi står inför en tid av andlig förvandling. Vi står inför en medvetandeskiftning hos hela mänskligheten. Men kärleken finns inte på rosa moln. Den finns djupt inne i vårt innersta. Och när den energin sätts i rörelse sänder den svallvågor som kan överraska den som blundar för annat än solen.

För första gången har Moder Jord duschat den första och tredje världen i samma vatten. Plötsligt hamnade vi i samma båt. Det finns många sätt att skapa Enhet på. Det här året har börjat med brustna och blödande hjärtan. Men brustna hjärtan är öppna hjärtan. Blödande kärlek är flödande kärlek. Min önskan är att vi kan göra denna Hjärtats seglats in i den Nya Tiden så modigt och varmt som vi kan.

Gott nytt år till er alla!
Svar på tråden: Gott nytt år!

Gott Nytt År!

Skrivet av  Missmu
Önskar även dig ett gott nytt år och tackar för dina tankeväckande och tänkvärda ord.
 

Intressant

Skrivet av  Bubba
Är det inte så att denna nya tidsepok kallas för vattumannens tid också?
 

God fortsättning...

Skrivet av  Robban
Som vanligt tänkvärda och vackra ord! Tack...

Gott nytt år till alla!
 

Tack detsamma!

Skrivet av  Sofia
Skönt att se lite välkända nick härinne. Jag var tvungen att kika in och se att ni var välbehållna. Kram till er!
 

Hej Sofia

Skrivet av  Lina
Blixten slog ner i datorn i november (!) och nu kommer jag inte åt din e-mail adress. Kan du sända på nytt? Du kan också kolla dina inställningar och se om du hittar en fråga från mig där. :)
 

Detsamma...

Skrivet av  Achillea
Å vad dina ord berör mig - som de oftast gör.
Har inte skrivit här på länge men tittar in då och då...
Gott nytt år, alla sköna människor
 

Men!

Skrivet av  Lina
Där är ju du! Det var som attan. Lång tajm, no scen! Jag misstänker att jag inte har din e-mail kvar. Har du lust att uppdatera mig? Jag finns för ögonblicket på [email protected]

=)
 

Tack

Skrivet av  Izno
och god fortsättning till dig och alla andra!
 

Detsamma till dig...

Skrivet av  LoLA
och jag håller med om varje ord du säger!

*stor kram*
 

Artiklar från Familjeliv