Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Väntar

Skrivet av Hannanon & de 4 barnen + BP 15/9
mitt 5.e barn. och har alltid haft hemförlossning i tankarna..Även med nr 3 & 4..
Men mannen har sagt NEJ!

Idag sa jag " Du, kanske vi skulle föda he...." NEJ sa han igen, innan jag ens hade sagt klart meningen:-(

Nåja, kanske, kanske man kan övertala honom..Fast jag tror det är kört..
Svar på tråden: Väntar

Jodå! :)

Skrivet av  Venus & Ida -02 + Snoddas v.33
Om jag lyckades få med min (tekniska och mycket praktiska) sambo på att föda hemma kan alla! *flinar*

Kan du inte be att ni träffar en Bm och bara pratar? Så gjorde jag, och sen var han såld!

Ta det lite pö om pö. Prata om alla nya undersökningar som visar hur bra det är att föda hemma osv! :)
 

Klart..

Skrivet av  Majoslava
man skall ha stöd av partnern om man väljer hemförlossning, men jag måste erkänna att jag känner det är ändå jag som föder och har större rättigheter i mitt val, så min man får finna sig i det.

jag kan inte säga att jag övertalade min man till en hemförlossning, men han accepterade att det var mitt val.


 

Så var det..

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.14
här oxå, min sambo respekterade helt och fullt att jag skulle föda hemma.
Jag sa redan innan jag blev gravid att jag SKA föda mina barn hemma, ingen annanstans, jasså sa han och såg lite förvånad ut = )
Nu är han påläst och tycker att det är det ända rätta för oss om det nu går väl.
OM han inte hade velat att jag födde hemma skulle jag förmodligen göra det ändå!
Visst, det är hans barn oxå, men är det inte mitt ansvar att föda barnet där jag känner mig trygg och tror att barnet får bästa möjliga start?
 

Låter som oss fast vi

Skrivet av  Gullet med E 0307 + bf 13/11 (grodan)
födde Emilia på sjukhuset för vi/jag ville ha bm och vi fick inte tag på några. Den här gången blir det hemma, assisterat eller oassisterat.

/Helena
 

Det har du ju redan gjort....

Skrivet av  Amelie
brukar min man säga när jag undrar hur han skulle ställa sig till att vi planerade det så nästa gång, för att slippa stressen över att avgöra när det är dags att åka in. Men då hotar jag med att det kanske blir i bilen i stället. Var det inte du som födde i bilen? Tycker din man det är bättre? Kanske du kan gå den vägen?
 

Artiklar från Familjeliv