Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vete- eller risvärmare utan microugn?

Skrivet av hondjuret med son dec -02 0ch bf 3 maj -
Är det vetevärmare som går bra att värma i vanlig ugn? Jag ska sy värmekuddar och vi har ingen micro.
Svar på tråden: vete- eller risvärmare utan microugn?

det går säkert bra...

Skrivet av  Majoslava
men det måste ta en evighet att värma upp, med risk att det börjar brinna, känns det som..
 

Ett tips

Skrivet av  Sterna
ha en kastrull med kokande vatten, lägg på ett lock och lägg vetevärmaren på locket.
Det tar ca 5-10 minuter (man får vända på den ibland)men sen är den lika varm som efter 2 minuter i micron.
 

Vi värmde...

Skrivet av  Åsa
i vanlig ugn när jag födde hemma. Det gick väl bra men tog längre tid och värmen satt inte i lika länge. Har numera micro så jag kan jämföra :-)
 

125 grader i 15 minuter...

Skrivet av  Manna i v 40 nu
.... ska den värmas i ungnen. (Jag skriver här av vad det står på min lilla instruktionsbok som följde med min vetevärmare: ) Ska ligga raklång. Vid återvärmining, när kudden är varm, halvera tiden. Överskrid ej uppvärmningstiden! I rumstemperatur håller värmen ca 45 min och under täcket 4-5 timmar. Kan även användaS kall. Lägg i plastpåse i frysen 1 timme eller mer.

Tips! Ha i lite lavendel i din påse - det är sååå underbart när det luktar lavendel om påsen! Och ha inte påsen för länge i ugnen - mina påsar blev bruna och höll antagligen på att ta eld sist jag la in dom.

De är jättebra att ha på barnens (eventuella) växtvärk! Min yngsta son får fruktansvärt ont ibland i benen när de växer. Då värmer jag vetevärmare. Masserar med god eterisk olja, tänder levande ljus ibland. Ibland lägger vi ett fårskinn runt också. Han somnar bums utan mer värk sen! Jättebra!

Önsak jag hade symaskin också. Vill också sy en massa...

kramar!
 

Inte lavendel vid förlossningen!

Skrivet av  Superwoman *på besök*
Själv blev jag superkänslig för lukter vid förlossningen och höll på att kräkas av badoljan som den snälla barnmorskan tyckte att jag skulle ha... min man luktade också vidrigt och hade jag haft en lavendeldoftande värmekudde i närheten skulle jag garanterat ha spytt!

Även dofter man vanligtvis gillar kan bli jättejobbiga just under förlossningen så det kan vara bra att ha en doftfri värmekudde.
 

Smaksak förståss - jag tyckte om det! :) imt

Skrivet av  Manna i v 40 nu
 

Artiklar från Familjeliv