Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har någon fött i Ystad?

Skrivet av lisa m. snart fem barn
Har någon fött på Ystads sjukhus? Det blir nog trots allt i ingen hemförlossning för mig och jag vill inte föda på Lunds kk som ligger närmast. Har hört att Ystad ska ha hemlikare miljö och att de har "hembarnmorskor". Någon som har erfarenhet?
Svar på tråden: Har någon fött i Ystad?

Bara varit där och tittat..

Skrivet av  Valla
och det var trevligt men mer sjukhus än jag förväntat mig. Men deras barnmorskor har ju gott rykte!
 

japp

Skrivet av  Moi
Det är ju ett sjukhus, men visst finns det fina rum man kan få bo på - familjerum - efter förlossningen. Kostar lite extra.
Min förlossning var en väldigt blandad upplevelse, vissa barnmorskor var rätt hemska att ha och göra med (2 st) och vissa var toppen (2 st) - ganska långdragen förlossning (4 barnmorskor hann vi med ;O) ). Så det är väl ändå som det är lite överallt, man kan ha tur och man kan ha otur.
Beror hemskt mkt på omständigheterna tror jag.
 

Jag har fått tre barn där!

Skrivet av  Fredrika m 3 sötnosar
Jag bara älskar det stället! JAg har trivts med all personal och gillat miljön. Det är ju ett sjukhus men bm där är nog väldigt mycket för det naturliga sättet att föda. Mina förlossningar har varit helt på mina vilkor och de har inte stört mer än det har behövts. JAg ville vara själv så mycket som möjligt under öppningsskedet och det fick jag vara.

Fördelen med bb-avd. är att det är samma personal som på förlossningen. Så det kan vara samma bm som tar hand om dig efter som under förlossningen. Sen är det ingen stress hem om man inte vill. Jag har verkligen passat på att stanna kvar och vila upp mig efter förlossningen. Vem som helst får komma och hälsa på när som helst med undantag mellan kl 13-15 (tror jag det var)

De har några familjerum, men de är inte alltid så lätta att få för det är ju så klart många som vill ha dem! Jag hade ett sådant när jag fick mitt första barn och det var verkligen kanon!!!!

Som du märker så talar jag mig varm om Ystads BB och rekomenderar det! Men man kan ju ha otur att få personal man inte trivs med. Men det kan man ju få överallt!!!

Lycka till!!!!
Kram Fredrika
 

Artiklar från Familjeliv