Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Manna

Skrivet av Femman på G
Tänker på dig och hoppas att det händer. Går in varje förmiddag och hoppas att det ska stå en rad.
Lycka Till
Kram
Svar på tråden: Manna

Åååå

Skrivet av  Manna (bf idag)
...vad rörd jag blir! Tack för omtanken! :)

Jo jag har varit hos bm på koll och bäbisen hade sjunkit ner ännu mer, så nu ligger den typ så långt ner det går utan att den ramlar ut! :)

Börjar känna mig lite annorlunda, mer accepterande till sinnet. Lite nya tankar: Kanske är det meningen att jag ska släppa taget om nåt först?
Det är kanske nåt inom mej som ändå jobbar emot födelsen, började jag tänka i går... Tänker på hela kroppens kemi och biologi som ju styrs en hel del av våra tankar o känslor. Kanske bäbisen o jag behöver släppa taget om något tillsammans... Så jag prövar att släppa taget om "hela grejen" lite mer nu...

Hade igår o idag lite annorlunda sammandragningar - de verkligen TRYCKER med en helt annan kraft neråt. De kommer inte ofta, men lite stötvis, några stycken som ändå tycks sitta ihop lite. Har haft några nu på em/kvällen och några igår på em/kvällen.
De gör inte alls ont, men är kraftiga, det är det enda jag kan säga... Vet inte om det är förvärkar eller vad de kallas, men jag känner en förändring, och det känns positivt... Känns också som om att jag nu övar på känslan av födelsens start lite mer på allvar, om man säger så... Point of no return kommer att komma, det vet jag nu.

Känner mig lugnare. Allt blir nog bra till slut...

Vilken fin födelse du varkar ha haft (läste just ovan)! Hoppas också att min födelse blir sådär mjuk-startad och lagom lång som din.

Stor kram!!!
 

Artiklar från Familjeliv