Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå alla här inne...

Skrivet av naturnära
min mage hoppar, känns underbart. Var igår tvungen att avbryta min käre make med det han höll på med för magen var SÅÅÅÅÅÅ SÖÖÖÖÖT när den skuttade tilll...
Det var faktiskt första gångerna jag såg det på riktigt...:)

En fråga.
Nån gång såg jag här inne att nån hade använt Weleda
förberedelseolja. Jag tänkte prova havandeskapsoljan och senare även förberedelseoljan. Har dessa fungerat bra? Nån som har erfarenhet. ÄR det nån här inne som andvänder andra produkter av Weleda och kan berätta om de är värda att prova. De verkar bra, men dyra.
Men dessvärre tycker jag inte själv mycket om de "vanliga" som man köper i affären med så mycket kemikalier, en del får jag lätt klåda av osv.
Weleda värkar så bra...

Jag håller på och chattar med flera samtidigt som jag skriver detta så det kanske blev lite rörigt.

Vi hörs.


Svar på tråden: Hallå alla här inne...

weledas babybalsam är bra,

Skrivet av  hondjuret
alltså en lindrande kräm att smörja röda bebisrumpor med. Jag är inte mkt för salvor o annan gegga, men den har varit jättebra de gånger lilleman varit dålig i magen och därför röd i baken. Annars behöver vi aldrig smörja, han blir inte röd -vi har tygblöjor m ullbyxa, luftigt och svalt.
Jag har inte använt några av oljorna du frågar om, ingen olja, sprack knappt nåt vid förra förlossningen, bara nån pyttebristning som knappt hade behövt sys.
 

Vi använder...

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
...en del av Weledas produkter och är helnöjda! Visst dom är dyra men oxå väldigt dryga och som du skriver så har dom ju inga läbbiga tillsatser! Vi har bla barnoljan, zinksalvan (suverän för röd rumpa), babybalsam, arnikasalvan.
Under graviditeten smörjde jag mig med mandelolja och jordnötsolja och jag sprack ingenting!

Åh, vad underbart att se sitt lilla barn röra sig inne i magen! *tänker lyriskt tillbaka till den tiden*

Många kramar till dig!
 

Johannesolja!

Skrivet av  PluppPlupp
Johannesolja funkade bra för mig. Jag sprack inte alls! Den fick följa med in i det sista..


 

Artiklar från Familjeliv