Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill så gärna...

Skrivet av Anna
föda hemma, men vi har inte råd att betala en barmorska desa tiotusen kronor som det tydligen kostar.
Känner att jag o min man klarar det själva men ill ändå ha tryggheten av en närvarande barnmorska. Är beräknad att föda 14/7 och det är väldigt många som ska föda i juli i Halmstad där vi bor.
Jag känner sån panik över att behöva bli tvingad att föda mitt barn i den stressiga miljön. Jag väntar mitt fjärde barn och har haft väldigt snabba och enkla förlossningar tidigare,utan medicinska bedövningar.
Hoppas på att vi inte "hinner" åka in...
Min barnmorska vill att jag ska gå på Aurora samtal, men jag vill inte det alls, har ingen förlossningsrädsla ju..Varför försöak tvinga in mig i ett led där jag inte vill befinna mig...Känner mig så maktlös nu..
Någon som kan råda mig i denna jobbiga sitation?
Svar på tråden: Vill så gärna...

Hejsan!

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.15
10 000? Det är nog knappt det räcker tyvärr..
Mina barnmorskor kommer kosta mellan 12 och 15 000.

Om du har möljighet så kan ju ett sätt vara att lägga upp en avbetalningsplan, tror att dom flesta barnmorskorna går med på det.

Känner precis som dig att jag inte vill föda mitt barn i en stressig barn fabrik, jag vill ha lugn och ro med barnmorskor som jag redan vet vilka om är.

För mig är oassisterad hemfödsel inget alternativ då jag vill ha tillgång till expertis OM det skulle behövas men jag vet att det finns kvinnor här inne som har fött utan BM och flera stycken som planerar att göra det så du får säkert en del tankar av dom oxå.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig!
Det är fruktansvärt att vi kvinnor inte har rätt att välja fritt vart och hur vi vill föda våra barn!
 

Tack!

Skrivet av  Anna
ska kolla upp det!
 

Om du inte...

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.15
redan sett det så finns det en föda hemma sida på nätet, www.fodahemma.org har dom, där finns massor av tips och en lång lista på hembarnmorskor.
 

Anna!!!

Skrivet av  hondjuret med son dec -02 0ch bf 3 maj -04
Jag bor i Laholm och har via www.fodahemma hittat 2 BM fr Ängelholm resp Förslöv, vi betalar _sju_ tusen och får dela upp betalningen. Fortfarande väldigt mkt pengar för oss fattiglappar, men vi klarar det, stor skillnad mot tio eller femton tusen......
Maila mig privat om du vill, [email protected]

Är det du som är"rossyanna", förrresten, i så fall har vi "setts" här inne förr!

Hoppas jag kunde hjälpa till,
hälsar malin
 

Ja...

Skrivet av  Anna
det är jag....Åhh, du ska alltså ha bäbis närsom? Vad roligt.. Mailar dig!
 

Artiklar från Familjeliv