Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hurra! Jag ska få göra om det! *varning: långt!*

Skrivet av Lena utan Ella
Vi sa från början att Ella skulle få bli 2 år före nästa skulle komma. Så eftersom mina minipiller tar slut i juli och det ju kan ta ett tag för äl att dra igång igen, för att inte tala om att det kan ta ett tag att pricka rätt... ...så gav jag maken ett "heads up" på att vi nog kan börja jobba på tvåan vid semestern (Ella är född 7:e maj).

Men, han kände sig inte riktigt redo, vill lära känna Ella bättre, undrade om han skulle räcka till etc. Han ville fundera på det...
Jag blev lite orolig för jag längtar så efter att få vara gravid och föda barn igen - för att inte tala om efter att barnet kommit! *Lycka!*
Sen känns det rätt för mig att få barn ganska tätt, vet inte varför...

Så jag tänkte att jag får väl vänta nått år till då kanske om han nu inte är redo...
Ack så fel jag hade! :-)
I lördags hade han funderat klart - "jag vill hinna jobba 3 månader före nästa kommer så att ekonomin kommer i balans" *snabb huvudräkning: han är pappaledig tom 1:e januari - februari, mars! Men, sa jag, då är ju inte Ella 2 ens? Nej, men så tycker jag, det kan ju ta tid före vi lyckas oxå, så jag tycker vi struntar i din sista pillerkarta så allt kommer igång igen...

Förvånad och lycklig är jag! jag ska få bli mamma igen! (om nu allt fortfarande fungerar! *hoppas*)
Sen blir det väl en diskussion om vart vi ska föda senare men om man ska se det positivt så: varje extra månad vi jobbar båda två så kan jag lägga undan hembarnmorskepengar!

Ha en härlig måndag allihop!
Svar på tråden: Hurra! Jag ska få göra om det! *varning: långt!*

Åh, vad härligt!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Vad glad jag blir för din skull! *ler frenetiskt*
Det är så underbart att vara gravid och få barn!

Min man och jag har oxå diskuterat när det är dax för nästa och kommit fram till att så fort ekonomin är stabil så ska vi försöka, så om ett halvår-år kanske!

Stora kramar till hela din familj!
 

Vem vet...

Skrivet av  Lena utan Ella
...om det tar en stund för oss och ni prickar rätt på första försöket kanske vi hamnar i samma ankomstgrupp igen ;-)

Kramar till er oxå!
 

Artiklar från Familjeliv