Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Knepig mage... (intimt)

Skrivet av Venus & Ida -02 + Snoddas v.40
Jag har en mage som inte vill riktigt som jag... Den är lös, gasig och bubblig. Har varit på toa massa gånger idag och det verkar inte vilja bli bättre heller... :(

Dessutom var jag ju ute och åt i helgen och då givetvis kyckling (de har ju hittat salmonella i kycklingen nu) *suck*. Jag åt majskyckling. Tror ni inte att det är svensk kyckling? *håller tummarna* Den med salmonella var ju importerad... OM det skulle vara salmonella, vad händer då? *korkad* Hur vet man det och vad gör man i så fall?

Det skulle ju kunna vara bebismagen som är på G oxå, men det är ju inte så lätt att veta. Har massa sammandragningar, men de gör inte ont, ingen slempropp, inget blod och inget vatten...

Svar på tråden: Knepig mage... (intimt)

tror

Skrivet av  femman e här
absolut att det är bebisen som börjar göra sig påmind. jag var risig i magen 36 timmar innan hon kom, 12 timmar utan att känna något alls sedan satte det igång så sakteliga.
 

Hoppas...

Skrivet av  Venus & Ida -02 + Snoddas v.40 *på besök*
hoppas, hoppas att du har rätt! Är innerligt trött på den här stora magen! *ler*

I natt kanske? Ska vi bestämma det? ;)
 

det är nog

Skrivet av  helena
bebis på g. oroa inte dig för salmonella, då hade du nog haft feber, spytt och varit jättekass.
lycka till!
 

Tycker oxå..

Skrivet av  Lisen med Alexander-03+v.20
att det verkar vara bäbis på gång!
Hade likadant innan Alexander föddes och jag har hört många säga samma sak :-)
OM det nu sätter igång inatt *hoppas* så önskar jag dig lycka till!
Är såååå avundsjuk men jag får snällt vänta ett tag till :-(
Hör av dig igen, med eller utan bäbis i famnen :-)
 

Vad ni är gulliga!

Skrivet av  Venus & Ida -02 + Snoddas v.40
Jag hoppas verkligen att ni har rätt! Skulle vara rätt så skönt att få ut "ungen" nu! *ler*

Självklart så håller jag er uppdaterade! :)
 

:-)

Skrivet av  Cecilia med Juni
Det låter ju som bäbis på gång! :-)

Jag tror inte att det är något dåligt du ätit, utan kroppen som tömmer sig inför födseln. Hade du fått salmonella hade du varit jättesjuk! Låter precis som jag mådde natten innan Juni föddes, det var jobbigt med magen faktiskt. Jag märkte aldrig av den där slemproppen, och vattnet gick först när jag var öppen 10 cm.

I natt eller imorgon kanske bäbisen redan har kommit!? Vad spännande! Lycka till! Kram
 

Jag har haft Salmonella

Skrivet av  Christine på besök
och jag mådde verkligen inte bra. Hade jättehög feber, spydde och sket ner mig *s* om vartannat och hade rysligt ont i magen!
Så jag tror att det är en bebis på väg, och jag hoppas att du redan har den hos dig egentligen!
 

Artiklar från Familjeliv