Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Konstig fråga..

Skrivet av :°Hannanon & de 4 barnen + BP 13/9°:
Om man nu väljer att föda hemma...och får bidraget eller inte..Om det går så snabbt att BM inte hinner fram, utan kommer ½ timme efetr barnet har kommit..
Betalar man ändå hela summan då??

För i vissa fall, så får juh BM vara hos den födande kvinnan i flera, flera timmar..Då är pengarna, hur ska man säga..Riktigt intjänade så att säga*S*..

men om dom kommer då allt är klart, då är det lätt förtjänta pengar??
Ära, förstår Ni hur jag menar??
kan inte riktigt uttrycka mig känner jag:-)
Svar på tråden: Konstig fråga..

Man får..

Skrivet av  Lisen med Alexander-03+v.22
betala oavsett om BM hinner fram eller inte, man får även betala om man har "bokat" två BM`S och i slutändan hamnar på sjukhus..
Barnmorskorna tar ju betalt för jouren veckorna innan och efter så de är ju beredda att slänga sig in i bilen hela tiden under de veckorna.
Tycker att det känns trist att behöva betala även om man inte "använder" sina BM`s men det är så det funkar, tyvärr.
 

När det gäller

Skrivet av  Elisa bp imorgon!!
bidrag så är det så här, Är du godkänd och har fått klartecken från Landstinget så får dina bm´s hela sitt arvode även om de inte hinner fram.

Om du inte skulle få bidrag - vilket jag tror att du skulle få för det finns inga restriktioner mot 5:e barnet hemma - det är jag säker på!!

Så är det ett avtal du gör med dina bm´s. Jag kan tänka mig att de vill ha betalt för jour och restid osv... men om ni bara bestämmer innan så vet ju alla inblandade parter hur ni ska ha det.

Hur går det med maken - är han beredd att träffa hembm?

Jag håller en tumme jättehårt för dig!!

Kram och Lycka till!!
 

Tyvärr..

Skrivet av  :°Hannanon & de 4 barnen + BP 13/9°:
maken är sten hård:-(
Men jag försöker lite då & då..
 

Fråga om 5:e barnet!

Skrivet av  Marlen +4 flickor (+1 på gång)
Vet att det för en tid sedan var mycket debatter om just detta. Någon läkare, eller möjligen flera, insisterade på att det var olämpligt och rent av farligt med tanke på den förhöjda blödningsrisken, att föda hemma om det är femte barnet eller mer.

Själv har jag inte alls märkt någon ökning av blödningen i relation till antalet förlossningar, så jag tyckte att debatten var överdriven. Är det någon som vet något mer om detta? Jag väntar mitt 5:e nu men känner mig inte orolig över ökad blödningsrisk, trots detta. Men det vore intressant att höra mer, om det nu finns mer sagt i ämnet.

"Bibbedi-boo"
 

hej!

Skrivet av  Majoslava
man betalar för beredskapen under alla dessa veckor som bm skall komma till dig när du ringer.
att vissa förlossningar är kortare än andra, det syns inte på räkningen för det är inte pris per timme som räknas...
 

Vi fick...

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
...betala halva summan. Då var bm hos oss i ganska precis 12 timmar och förlossningen avslutades på sjukhus.
Vet inte varför hon valde att göra så, vi var beredda på att betala alltihopa men är förstås glada över den här lösningen :)
 

Artiklar från Familjeliv