Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Venus med Ida och Wilma!

Skrivet av Spirella med Tuva 0308 +bf12/2
Hej!
Jag har fattat att du också bor här i Uppsala. Jag är gravid nu och planerar hemfödsel. Får jag fråga vilka bm du hade hos dig? Jag letar nämligen bm och hon jag vill ha, hon har ju slutat som hem-bm :(

Jag tycker också det är förskräckligt dumt att vi här i stan inte kan få bidrag för hemförlossning, såg nedan att du "bråkat" med KK-chefen om detta. Nåja, jag skulle bli jätteglad om du ville svara på min fråga. Vill du inte svara här så finns min mejladress i min info.
Svar på tråden: Venus med Ida och Wilma!

Hej!

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
Jo, jag har bråkat med KK-chef Ulf Hansson! Slå honom gärna en signal och hör vad han har för ogenomtänkta svar på att man inte får föda hemma! *ler*

Jag hade Ann Pterén och Marietta Thunström som barnmorskor. Jag säger bara: "Ska ALDRIG mer föda barn utan Ann!" Gillar båda jättemycket, men med Ann funkade det sådär super under själva födandet!
Du kan läsa på www.barnmorska.se om Marietta (och Anita)

Jag funderar på om inte alla vi som vill föda hemma (med bidrag) borde träffas! Vi kan vara här, äta lite gott och prata ihop oss!
 

Åh, Ann...

Skrivet av  Spirella med Tuva 0308 + bf12/2
...pratade jag med inför min förra förlossning, men hon skulle vara bortrest på semester just när jag var beräknad, så det gick inte! Men hon var väldigt bra att prata med på telefon. Kul att du rekommenderar henne. Tack för svaret! Skulle vara skojigt att träffa fler här i stan, tycker jag med.
 

Artiklar från Familjeliv