Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dags att få "tummer ur"

Skrivet av Enna
och ringa de barnmorskor jag vill ha med mig på mitt äventyr i april.
Har skjutit på det så länge nu, ville skriva in mig på MVC först, ville se att allt var ok med ett uL innan men nu har jag inget att skylla på längre.
Det är en liten parvel där inne som är rätt i tiden enligt sista mens och min MVC-BM blev positivt överraskad när jag berättade att jag ville föda hemma "Du är en modig kvinna du, men är det någon som klarar av det så är det du. Det bevisade du minst för dig själv förra gången du födde." var det enda hon sa men oavsett känns det skönt att hon vet mina planer. Jag avskyr att behöva ljuga och smussla om saker som rör mina känslor.

Har även kommit på vem jag kan tänka mig ha som BM nr2 *glad* men är supernervös att de inte ska "gilla" mig...

Å sen det svåraste, vad säger man när man ringer första gången? Jag hade helst velat skriva ett brev eller ett mail men nu är det ingen av dem som använder datorn.

Svar på tråden: Dags att få "tummer ur"

Jo men lite modig är du ju...

Skrivet av  Jullan m Olle o mössan bf 8/4
i alla fall om man jämför med mig!
Jag har inte ens nämnt nåt för min MVC-Bm än. Fast jag är ju egentligen inte 100 på om vi ska ta det här hemma än eller inte. Men innerst inne så vill jag ju det. Vi har inga grannar alls så här i torpet kan man ju väsnas hur man vill ;).
 

Bor i lägenhet

Skrivet av  Enna
så jag har grannar runt omkring hela mig men känner bara panik när jag tänker på att behöva åka in till ett sjukhus för att föda så egentligen finns det inget allternativ (jo BB Stockholm men där är det problem att komma in efterosm jag tillhör fel MVC)

Vad är det som krånglar till det?
Närheten till sjukhus?
Finns det hembarnmorskor där nere?
 

Artiklar från Familjeliv