Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

föda i vatten?

Skrivet av carol BF 5/5
Måste bara fråga ang födelseberättelsen ang hemförlossning. Är det verkligen tillåtet att föda under vatten. Det lät ju osm om hon gjorde det?
Svar på tråden: föda i vatten?

Socialstyrelsen..

Skrivet av  Åsa m januari bebis
rekomenderar inte vattenfödsel eftersom ett barn dog oförklarligt i samband med födseln i vattnet någon gång på 80-talet. På sjuhus vill de därför inte att man föder i vatten. Förbjudet eller otillåtet är det dock inte.
 

är det du, åsa?

Skrivet av  helena
med iselin (12 maj?) har inte varit här på ett tag och har väl missat isåfall! grattis oavsett.
 

Tack för gratulationer!

Skrivet av  Åsa m januari bebis
Ja det är "jag" med Iselin. Nu är det dags igen, hoppas på en lugn och odramatisk hemförlossning den här gången. Är du kvar i Minnesota?
 

hej åsa!

Skrivet av  helena
åh, vad roligt med en trea!! denna gången går det
säkert helt problemfritt. vad säger storebro och storasyster om en liten bebis i familjen? januari är ju snart!
nej, vi har flyttat hem. bor i helsingborg nu. längtar tillbaka jättemycket förstås. just hösten är jättefin i minnesota!
ha det så bra!
 

japp! och det gick alldeles utmärkt!! :-D imt

Skrivet av  Eva m Collin 010209 & Alice 040307
m
 

Jag...

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
skulle oxå fött hemma i vårt badkar om inte Wilma fastnat och behövde lite hjälp att komma under "kanten" då hon låg vidöppet. Hade hon kommit som hon skulle hade det blivit i badet för det var där jag var...

Åsa har helt rätt om socialstyrelsen. Tilläggas kan ju att i mååånga andra länder är det vanligt att föda i vatten eftersom det ger bra smärtlindring!
 

går jättebra!

Skrivet av  helena
min lilla flicka föddes i vatten. en mycket lätt födelse. kolla mer på www.waterbirth.org
 

Artiklar från Familjeliv