Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Såg inslag om

Skrivet av femman e här
alternativt föräldraskap - jättefint reportage - missade dock början och undrar om ngn vet när BABY BOOm går i repris på TV4+. är det ngn som vet?
Svar på tråden: Såg inslag om

*hihi*

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Det var vi som var på TV4+ *ler generat*
reprisen är på onsdag 18.05
 

Men

Skrivet av  ::Hannanon & Frode18/9 + 4 till::
varför har Du inte sagt något??
Nu måste jag titta på onsdag! *kul*
 

jag vet

Skrivet av  femman e här
men jag ville inte "röja dig". Såg som sagt inte hela men ska titta på onsdag. Kul, hur har de hittat er?
 

Dom annonserade

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
här på AFF på förstasidan. Vi pratade mycket med dom innan vi gick med på det sen var dom här och filmade i sex (!) timmar. Dom sa att vi var så intressanta att dom helst skulle velat göra en dokumentär, kul va!? Vi var jätte nervösa men tyckte själva att inslaget blev ganska bra, det är ju svårt att få fram allt på så kort tid.
 

Blöjfritt

Skrivet av  Åsa79
Hej!
Får man fråga hur ni har gått tillväga för att få henne blöjfri? Eller finns det att läsa hur man ska gå tillväga någonstans?
I inslaget säger ni att hon är HELT blöjfri, är tösen det även på nattet?
Gillade inslaget skarpt, såg även reprisen:-)

MVH
 

Hej Åsa79

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Jodå hon har varit helt blöjfri sen hon var 7 månader, då tog vi bort den sista blöjan, nämligen nattblöjan. Bebisar signalerar att dom behöver kissa/bajsa enda från att dom är nyfödda, det gäller bara att lära sig tolka signalerna (precis som man gör med hunger-, trött- och ontskrik) och erbjuda något annat än blöja. När Irmelin var riktigt liten så hade vi en handduk under hennes rumpa när vi visste att hon brukade kissa tex under ammning. Och så erbjöd vi henne handfatet och när hon var fyra månader hade hon inga blöjor på när vi var hemma. Sen utökade vi successivt tills hon (eller vi egentligen)inte behövde blöja längre. Det finns en lista på Yahoogroup http://groups.yahoo.com/group/blojfribaby/
Kom gärna dit så får du veta mer!
 

intressant

Skrivet av  helena
jag missade reportaget och undrar om du har lust att berätta lite mer om detta "fenomen". eller kan hänvisa till någon link. vore mycket intressant att läsa mer om detta.
 

Tyckte inte om repotaget

Skrivet av  Annelie m Emil-01
tyckte att det var alleles för hastigt. Hade en kompis här som bara himlade med ögonen när hon såg hur de gjort med pottan, att dottern var blöjfri ocsv. Jag tycker inte det var fint portretterat utan det skulle varit längre så man hade sett mer.
 

Varför

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
himlade din kompis med ögonen? Du får gärna berätta mer vad du tyckte om inslaget och varför, det är alltid intressant att höra :0)
Det var ju inget långt inslag och vi tyckte väl att det var lite avhugget på vissa ställen, typ det här om varför vi valt att inte vaccinera. Men vi satt framför TVn och log fånigt för vår underbart söta unge var med :0)
 

FASEN

Skrivet av  femman e här
missade reprisen... går den igen?
 

ursäkta

Skrivet av  femman e här
kraftordet.....
 

Lördag 18.25 *imt*

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
fk
 

Åh vad bra!

Skrivet av  Venus med Ida -02 & Wilma 040612
Jag missade oxå reprisen! :)
 

Artiklar från Familjeliv