Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var får man tag på trätratt?

Skrivet av Mewz (ny här) bf 18/2
En sån att lyssna med här hemma under födseln, som vi har bestämt att ha hemma.
Svar på tråden: Var får man tag på trätratt?

Apoteket

Skrivet av  Enna
ska det finnas att beställa ifrån.
 

aaah!

Skrivet av  Mewz (ny här) bf 18/2
Ska kolla det. Hade ingen tanke på att det kunde finnas där..
 

Vi försökte med apoteket men...

Skrivet av  naturnära
de hade den inte, fasst å andra sidan så visste expediten knappt vad vi menade så....Ni kan ju fråga och om ni får tag på den på apoteket eller annanstans så snälla tala om var ni hittade den till slut isånna fall.

Min man gjorde det lätt för sig. Han la örat mot magen och lyssnade. Man måste leta lite, men mot slutet så vrider och vänder inte barnet på sig så mycket så man hittar hjärtljuden ganska fort. Se upp för sparkar bara:) Min man fick otaliga sparkar på örat när han försökte lyssna. Ibland fick han ge upp för vildungen sparkade så villt. Och hon sparkar fortfarande, ligger på rygg på sängen och sparkar iväg så hon tillslut slår huvudet i väggen:)

Min man lyssnade med tratt på mvc och hemma använde han från början tomma hushålls och toa rullar. Han menade att bara örat var garanterat bästa tänkbara sättet att höra, man hör bäst. (Om man inte räknar med doppler)

Lycka till!
 

Nä, ingen tur där

Skrivet av  Mewz (bf 18/2)
iofs så är personalen på "mitt" apotek alltid annat än hjälpsamma. Ska fråga min BM på onsdag om hon kanske kan hjälpa mig.. Återkommer förhoppningsvis med nåt nytt då
 

Artiklar från Familjeliv