Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Oense om fler barn eller ej..

Skrivet av Anonym
Hur funkar det?? Är det ett livsavgörande beslut som kan leda till skilsmässa/separation?? Om min känsla är att jag verkligen önskar fler, kommer jag att klandra min man om det blir som han vill och vi nöjer oss med de barn vi har idag. Finns det nån erfarenhet att få ta del av kring detta? Kommer han att klandra mig om jag driver igenom min längtan. Skulle aldrig vara oärlig och luras, men man kan ju pusha rätt hårt ändå dit man vill. Mitt liv skulle kännas så fattig om jag inte får uppleva detta mirakel en gång till. Skriver även på skilsmässa/separation om detta.
Svar på tråden: Oense om fler barn eller ej..

Om din önskan är

Skrivet av  MsK
oerhört stark, så kommer du nog alltid att anklaga honom, kanske i tysthet, för att han förvägrade dig den.

Visst kan det bli så att man går skildavägar pga ett "till hälften oönskat" barn, men det är nog mer troligt, tror JAG, att ni gör det nu.
Du kommer väl aldrig kunna förlåta honom eller?
 

Precis så

Skrivet av  Lållå
tänker jag oxå. Kommer jag att anklaga minman om vi inte skaffar ett syskon till vår dotter. Är själv ensambarn men känner att speciellt nu i vuxen ålder, att ett syskon hade varit väldigt berikande att ha.
Vi har det ju annars ganska bra, fast detta gnager i huvet på mig var och varannan dag och har så gjoer sen tösen var 6-7 månader och hon är 16 månader idag.
 

här med

Skrivet av  Längtan...
Lillan är 16 månader. Och det gnager till tusen i mig. MAnnen säger nej. vad skall man göra?
 

Jag fick hjälp

Skrivet av  Annika
Jag har varit i samma avgrund som du. Jag fick ett bra svar på villhabarn.com av Anders Danielsson terapeut/psykolog som hjälpte mej att komma vidare.
 

Artiklar från Familjeliv