Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frågar här om barnvagn

Skrivet av Becca
Sonen kommer att vara 26 mån då han blir storebror. Har inte fått så många svar inne på barnvagnsSnacket så jag frågar er. Hur har ni gjort med vagn? Jag hade tänkt mig en syskonsitts...men det var inget att rekommendera tyckte någon. Har ni kanske tips på någon vagn eller sitts rentav?? Gärna bilder :)

MVH
Svar på tråden: Frågar här om barnvagn

humm...

Skrivet av  mammsen
det beror väl på hur din stora kille är när det gäller att åka vagn. själv har jag en på 13 månader och en på 26 månader och behöver inte lägre syskonvagnen. Använde den jättemycket första året, men sedan ett par månader tillbaka går stora tjejen själv. Just nu hade det passat bättre med ståbräda.
 

Beror på barnet...

Skrivet av  Gunilla m H-99, T-02 o S-04.
Har 26 månader mellan mina yngsta. Hade själv inte köpt en syskonvagn utan nöjt mig med ståbräda men nu hade vi turen att få en Emmaljunga med delbart ryggstöd av en kompis och den har vi haft jättestor nytta av. Dels gillar min 2-åring att åka vagn och dels slipper vi ett svartsjukemoment. Skulle rekommendera att du försöker få tag på en begagnad syskonvagn.
 

Tack för svaren!

Skrivet av  Becca
Om det blir en syskonvagn, ja då blir det nog en begagnad och så behåller vi vår Graco city sport som är så behändig.
Tack för svaren!
 

Artiklar från Familjeliv