Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej allihopa!

Skrivet av Nasrine
Såg att Mia skrivit härnere och berättat lite om oss.
Jolanda mår nu fint.Hon har återhämtat sig från operationen och vi bara väntar tills vi ska få åka hem på permission.Längtar så efter att få börja en vardag med hela familjen.
Mycket tråkiga saker har hänt.Förra veckan så ringde min bror i Libanon och berättade att min mamma plötsligt fått ont i hjärtat och hamnat på sjukhus.Antagligen hjärtattack,tror dem.Min första tanke var ju att genast ka dit men jag kan inte åka utan Jolanda.Och jag vill inte resa med henne nu när hon är nyopererad och allt.Tror inte det går ens.
Dessutom så sa min mamma att hon ville träffa sitt nya barnbarn Jolanda innan hon dör!Mina syskon försöker säga att hon inte kommer att dö.Hon kommer snart att få komma hem igen.
Känner mig så kluven.För jag vet hur man brukar göra därnere.Om man tror att någon inte klarar av att höra en tråkig nyhet så "förskönar" man sanningen.Man brukar undanhålla viktig info då.
Dem kanske anser att jag inte kan ta en tråkig nyhet nu så dem kanske ljuger för mig och säger att allt ska bli bra.Jag vet ju inte!!!
Som ni ser så är det mycket som snurrar runt i huvudet på mig just nu.Tack för att ni tänker på oss.Ni är underbara!
Carol,jag ska maila till dig så fort jag bara hinner.Hur mår dina pojkar??
Svar på tråden: Hej allihopa!

Det gör ont i mig

Skrivet av  Anina
att höra om din mamma.
Jag förstår att du vill dit. Men Jolandas hälsa får gå före det förstår jag. Jag hoppas att Jolanda blir så pass bra så att ni kan åka dit. Och att din familj inte har undan hållit något för dig. Utan att det inte är så dåligt med din mamma.

Hoppas lyckan står på din sida.

Kramar från Anina
 

Hejsan vännen!

Skrivet av  carol
Usch vad jobbigt du har det nu. Först graviditeten och så Jolanda som blivit opererad och nu din mamma. jag vet precis vad du menar med att dom inte vill oroa dej så kanske får du höra en förskönad bild av det hela. Det är logiskt att du känner dej kluven. Du vill sä klart åka ner och träffa din mamma och samtidigt behöver Jolanda vård här. Hur är det med lilla stumpan?

Jag tänker jättemycket på dej och hoppas att din mamma snart ska vara på benen igen (dom kan ju faktiskt ha sagt hela sanningen) och att Jolanda blir helt frisk snabbt så ni kan resa och hälsa på din mamma.

En stoooor kram!
 

Artiklar från Familjeliv