Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan , här känner man sig hemma!

Skrivet av Sara med tättisar!
Hej! Vilken annorlunda sida! Det verkar som om alla känner varandra. Får jag vara med i ert gemenskap? Jag är en 29 årig iransk tjej och har en liten pojke på fem månader och väntar mitt andrea barn i januari. Det blir exakt ett år mellan dem.
Kram på er så länge: sara
Svar på tråden: Hejsan , här känner man sig hemma!

Välkommen!

Skrivet av  carol
Hejsan Sara!

Välkommen hit! Jag hoppas du ska trivas här med oss.

Jag heter Carol, är 33, spanjorska, gift med en marockan och vi har 2 underbara små killar på snart 2 och 4 år.

Vi åker till Marocko i övermorgon för 3 veckors semester - det ska bli toppen! Jag längtar!!!!

Såg ditt inlägg på en annan grupp, ska försöka svara dej där om jag hinner, har mycket att göra inför resan.... Men jag förstår hur du känner dej....

Kram,
 

Hej Carol!

Skrivet av  Sara med tättisar!
Tack för välkomnandet och ha det så kul på resan. Har haft en marockansk kompis som var mycket trevlig och han har berättat mycket om Marocko! Ni får det säkert mycket roligt! Ha det gott! kram:sara
 

Hej jag är också ny här!

Skrivet av  Mitra
Jag är ochså ny här men har läst lite då och då.
Jag heter Mitra och är 30 år.Mina barn är 10 och 1½.
Jag kommer också från Iran men har bott här i Sverige i 5 år.
Kul med flera "iranier" här!Har sett en till tjej här förr men hon verkar ha försvunnit.
Måste vara roligt att ha barn så tätt?Kul att det blir lite flera på den här sida.
 

Salam Mitra!

Skrivet av  Sara med tättisar!
Tack för ditt svar. Jag är nu i vecka 9 så det är lååång tid kvar innan nummer två kommer men det blir säkert roligt som du säger fast jag måste erkänna att det känns pirrigt. Pojken(Ramtin) kommer då att vara 1 år och det är en jobbig ålder då de upptäcker världen och med en nyfödd hinner jag nog inte ägna mycket tid åt honom(suck!) men jag har själv valt detta så jag ska inte klaga. Pappa får väl ta hand om honom när jag är upptagen med nr 2.
Vad heter dina barn förresten?Har du bott här i bara 5 år? Du skriver så bra svenska, själv har jag bott här i 11 år, kom hit när jag var 18.
Ha en bra kväll! Nu ska jag gå och äta pommesfrits!!
Hejdå. Sara
 

Salam!

Skrivet av  Mitra
Hale schoma chobe?
Tycker du jag skriver bra svenska?Tack!
Fast det är lättare att skriva än att prata tycker jag.
Då hör man inte brytningen och så.
Mina barn heter Noesha och Parisa(flickor).Parisa är född i Iran och Noesha i Sverige.Jag har ganska långt mellan mina barn.8 ½ år blev det.Det är nog bättre för barnen att ha tätt som du ska ha för då kan de leka med varann.Så blir dem kompisar.
Nu vill min minsting ha välling.
HEJHEJ!


 

Mitra!

Skrivet av  Sara med tättisar!
Hej. idag är det fredag och min man är ledig så det är himla gott att dela med sig av hushållsarbetet och föräldraskapet lite. Vi turas om med att ha Ramtin så jag hinner göra lite annat tex läsa tidningar, se på tv osv. Har du sett på nyheterna hur det har gått till här i Göteborg? Hela Avenyn är förstörd och det är synd
att några få vadaliserar och förstör för fredliga demonstranter. Tur att jag inte hade något att göra i centrala stan för jag är verkligen rädd för bråk och slagsmål. Nu ska jag se på tv och se på folket som samlats på Götaplatsen, 10000 är de!! Var bor du någonstans?
Kram: sara
 

Till Sara!

Skrivet av  Mitra
Vad oroligt det blivi i Göteborg.Vi bor i Sundsvall.
 

Välkommen hit Sara och alla andra!

Skrivet av  Claudia
Jag heter Claudia, är 33 år (idag faktiskt :-)) och är rumänska. Är sambo med Stefan och har tillsammans en 15 månaders son som heter Marcus.

Såg att du, Sara, också bor i Göteborg och som jag är också är orolig...
Har varit tvungen att ta en omväg för att ta mig hem tidigare idag. Vi bor nära Järntorget och bara hoppas att det inte blir som på Götaplatsen och Vasaplatsen.
Ha en trevlig helg,

/Claudia
 

Grattis Claudia!

Skrivet av  Mitra
Får väl va glad idag att jag inte bor i Göteborg..
 

Tack Mitra! :-) (imt)

Skrivet av  Claudia
c
 

Även jag är ny här

Skrivet av  Maryam
Roligt med såna här sidor tycker jag. Själv jag är 28 år och kommer från iran gift sen 1år tillbaka men bott ihop med honom sen 8år sen, bott här i 16 år och har en lite pojke på 3månader. Just nu är jag mammaledigt.vad roligt att det finnas många olika nationaliter här.
 

Artiklar från Familjeliv