Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mig!!!

Skrivet av Kristina
Normalt håller jag till inne på multikulturella föräldrar men tar hjälp av er här inne också nu. Jag skall svara på en idiotisk insändare. En kvinna var upprörd över vilket språkbruk medierna använder när de talar om citat: "vad vi alla ändå vet att de är muslimska invandrare" slutcitat. När medierna skriver "svensk taliban", "svensk terrorist", etc.så används språket fel (enligt henne). Jag blev så upprörd så jag har bestämt mig för att fråga henne när man blir svensk. Hur blir man svensk och framförallt: Vem är svensk? Och så har jag tänkt lägga fram en massa namn på a) kända svenskar som ingen vill kännas vid (typ. kriminella etc.) och b) kända nysvenskar som alla vill kännas vid (typ. idrottskändisar etc.) Men nu står det still i skallen. Hjälp mig med namn hörrni. Denna idiotiska insändare får inte stå oemotsagd.
Svar på tråden: Hjälp mig!!!

Victoria, Carl Philip och Madeleine...

Skrivet av  Maa
andra generationens invandrare som lever på bidrag.

(det var väl så den löd, den där valaffischen som mp inte vågade ta med)
 

Smirnov

Skrivet av  Tjolanta
(fd skidkung. Fortsatt väldigt duktig), Ludmilla (fast hon kanske har gjort bort sig), Martin Dahlin, Collin Nutley, Theodor Kalifatides, kommer inte ihåg vad han heter men han som gjorde filmen Jalla, Jalla. Listan är lång. Lycka till med inlägget.
 

Artiklar från Familjeliv