Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp mig att förstå igen!

Skrivet av varför.....
Fick inga svar på min fråga tyckr jag, bara snack om att jag har fördomar. Men hjälp mig att få bort dom då. Kan någon förklara varför det är så stökigt här, varför varken svenskar el invandrare vill bo här, varför skolan ej fungerar???? Om allt är så himla bra i invandrartäta områden varför är det då så här? Skolan här fungerar absolut inte. Om det inte beror på segregering så berätta vad det beror på. Och jag har inte SÅ mycket fördomar men jag vill förstå och förbättra. Jag vill att mina barn ska växa upp i en trygg miljö och inte bli kallad jävla viting, svenne m m i sitt eget land. Precis som jag antar att ni vill att era barn ska bli behandlade med respekt, känna sig trygg och ha samma rättigheter i skolan oavsett vart man bor. Men för att våra barn här ska få det så måste jag förstå varför dessa familjer/invandrare beter sig som dom gör!
Svar på tråden: Hjälp mig att förstå igen!

oj! fel snackgrupp!(imt)

Skrivet av  varför.....
dffdf
 

vill veta och informera

Skrivet av  vill veta och informera
hej, jag kan inte riktigt veta vad det är du menar med att "vi" invandrare "förstör", skulle vilja "förklara". är säker på att vi skulle kunna ha en interressant konversation och säkert komma överens om en massa saker, väntar ivrigt på svar!!!!.min mejl är [email protected]
kommer inte ofta in på denna sida... därför, ha det bäst...
 

Artiklar från Familjeliv