Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det här med oregelbunden mens...

Skrivet av ¤MAMMA¤
Jag fick mens månaden efter förlossningen.
Sedan jag började hålla koll på den har jag fått den 5 ggr. Antal dagar emellan har varit 46, 46, 36, 36 och nu 29! Hur kommer det sig. Ska vi ha syskon blir det ju SMÅTT svårt att listaq ut ÄL för det är ju en viss skillnad på 29 och 46...

Svar på tråden: det här med oregelbunden mens...

Kankse inte har ägglossning?

Skrivet av  Solsken (5/12)
Kanske du skulle prova tempa ett par månader så du får reda om om du faktiskt har ägglossning? Då har du ju fått undan ett av problemen som kan man få efter att man fått ett barn och vill ha nästa.

I vanliga fall så ger ett vanligt sexliv (sex 2-5 ggr per vecka) oftast en graviditet utan att man vet något om ägglossning. Såtillvida man inte har tex långsamma eller obefintliga spermier.
 

vem har tid

Skrivet av  ¤MAMMA¤
med 5 ggr i veckan? *skratt*
Hur skulle man med temp veta menar du? Får man feber eller vad? Fattar inget = )
 

inte feber, men...

Skrivet av  Sara
Även om man inte får feber så skiljer sig kroppstemperaturen några tiondels grader (kanske en halv grad) över menscykeln. Speciellt vid ägglossningen händer det en del -min dock inte om det skulle gå upp eller ned...

Om man gör det 5 ggr i veckan behöver man förståss inte veta när man har ägglossning. Men var 3:e dag ska räcka, sa en läkare till mig -och det kanske man orkar en längre period...

Men, som redan har sagts, om du har så oregelbunden mens är det inte helt otroligt att du inte har någon ägglossning.
 

När jag hade så

Skrivet av  Enna
och testade med ägglossnignstest så hade jag ingen ägglossning alls förän mensen var runt 30 dagar i sina cykler.
Testa eller tempa för att se om du har ägglossnign, ananrs komemr det tillbaka så småningom när kroppen är redo för en ny graviditet.
 

Oj oj

Skrivet av  ¤MAMMA¤
vad dyrt! Såna där stickor kostar väl massor? Ska man testa varannan dag då eller hur funkar det? Jag menar det kan ju skilja två veckor mellan mensarna... Blir inte klok på kropp-eländet! = )
 

Fråga inne på

Skrivet av  Enna
"Planera för barn" under "vänta barn" så har de där en massa bra länkar till nätbutiker som säljer billiga tester.
Jag betalade 200kr för att kunna testa under 6 månader.
 

Artiklar från Familjeliv