Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Menskopp!

Skrivet av Jenny med 2 fina gryn
Har nyligen införskaffat mig en menskopp, och idag så kom då eländet (mensen alltså).

Jag måste bara fråga: När man fört in koppen ska man rotera den ett varv med hjälp av att hålla i den lilla piggen. Inte helt enkelt tyckte jag. Kändes inte alls som den roterade. Hur funkar det för er proffsanvändare? Jag hoppas den sitter rätt nu.
Det känns lite ovant och lite irriterat nästan (som om man ska få skavsår av nya skor).
Svar på tråden: Menskopp!

Jag har

Skrivet av  Siv m. David 03
klippt av nästan hela piggen eftersom den irriterade i slidöppningen. Jag tar tag med tumme o pekfinger om räfflorna längst ner på koppen o vrider.

Sitter den fel kommer du märka det - då brukar den läcka...
 

Jag har använt min...

Skrivet av  Anna
ett tag nu och fick klippa av piggen helt för den skavde. Du kan hålla längst ner i koppen när du vrider till den och även när du tar ut den. Om menskoppen sitter som den ska så känns den inte alls! Jag brukar komplettera med trosskydd men det är det enda. Funkar fantastiskt bra och jag är jättenöjd!Men det tar ett par mensar innan man känner sej säker på den och själva isättandet är en träningssak, du kommer på eftersom hur du ska bära dej åt. I början kan du ju använda binda också så du inte behöver oroa dej om det skulle läcka. Lyck till!
 

Jag snurrar den inget alls

Skrivet av  Christine
Jag viker ihop den, för in den och rättar till den lite om det behövs. Mer gör jag inte och den har hittills inte läckt för mig. Var känns det irriterat?
 

Artiklar från Familjeliv