Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mens var tredje vecka ?

Skrivet av Iris
Börjar bli trött på att ha mens ca var tredje vecka. Är det någon som vet vad det kan bero på ? Mina menscykler har blivit kortare efter det att jag fick mitt senaste barn för ca 4 år sedan. Jag har inget preventivmedel, typ p-piller, utan vi använder kondom. Jag tänkte ta upp detta med en barnmorska när jag ska göra cellprov, men det ska jag göra först kring v 6 i år. Tänkte därför fråga någon av er härinne om ni har några synpunkter på menscykler var tredje vecka. Är verkligen trött på att ha mens så ofta.
Svar på tråden: Mens var tredje vecka ?

jag har mens var 21 dag

Skrivet av   oa
alltid haft..se det positivt: du har många fler chanser än dom flesta att bli gravid:-)
 

hej

Skrivet av  r
säg till att du vill ha hormonspiral lvonova då slipper du mens
 

Hade också så

Skrivet av  Karolina med Isak -03
innan jag fick barn. 21-23 dagars cykler för det mesta. Det är ganska ovanligt, men allt över 20 dagar anses "normalt" enligt den info jag fick av min BM. Med så pass kort menscykel som 21 dagar kan man faktiskt bli gravid när man fortfarande har mens... knepigt.
 

21 dagar här också,

Skrivet av  Anna T2
har haft så sen jag var tolv. Som en klocka går hormonerna runt i min kropp. Det är superjobbigt. Först en veckas PMS. Sen en blödarvecka. Bara en vecka av tre är normal :/

Jag väljer p-piller av just den anledningen, har hittat en sort som jag trivs rätt bra med, Cilest heter den.

När jag var gravid tyckte jag att det bästa av allt var att slippa mens! :-)
 

Artiklar från Familjeliv