Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

SÅ UNDERBART!

Skrivet av Sabina & stora rid-Clara
Jag har precis kommit in nu efter en ridtur tillsammans hela familjen, på varsin häst. Vi har ju ett föl också, lilla Dúfa, som yrade runt lös runt oss också. Vi har en rejäl skog att rida i så det går bra att ha henne lös.

Clara är så DUKTIG! Anders och hon rider ju regelbundet men det var länge sedan jag såg henne "in action". Vilken balans och vilken följsamhet! I skogen måste man ju passa sig för grenar som sticker ut över stigen, dessutom är det väldigt blött på vissa ställen och där guppar det på rätt bra när hästarna klafsar över. Hon gungar med som om hon vore en del av hästryggen! Hon samlar ihop tyglarna så fint och styr när hon behöver det...

Tänk så stor hon blivit! Det är ju detta jag har längtat efter, att vi ska kunna rida tillsammans och så är vi där och jag har nästan inte hunnit med...!
Svar på tråden: SÅ UNDERBART!

Det låter

Skrivet av  P o. N
verkligen som om ni haft en underbar dag. Jag suckade lite förtvivlat när vi åkte till badet idag. Tänk om gårdagens väder kommit idag och vice versa. Nu känns det bara trist att vi har varit innomhus typ hela jullovet.
Jag är lite avis på er just nu. Önskar att vi också vore en hästfamilj ( vi med våra allergier!!!).

Vi får som sagt planera bättre. A och jag skulle haft planeringsmöte nu ikväll men liten skrikhals var inte med på noterna.
 

Artiklar från Familjeliv